Vill varna er forumvänner för att köpa produkter från NorDan.
Vi köpte dörrar från företaget till vårt nybyggda hus och knappt 1,5 år senare har lacken på en av dörrarna krackelerat och börjat ramla bort. Dörren är skött precis efter tillverkarens instruktioner.

Vi har givetvis kontaktat NorDan för att reklamera dörren. De har varit och tittat på den men tänker inte ta på sig något ansvar alls. För att smita undan påstår de att vi har haft något frätande på dörren!!?

Jag får erkänna att jag blev nästintill chockad och fruktansvärt arg över hur lättvindigt de ljuger och hittar på. Meddelade dem att vi har självfallet inte haft något på dörren som kan skada den! Då kontrar de med att då har det varit en fågelskit där som vi inte torkat bort!!?

Till saken hör att de levererade den dörren med fel ruta och limmade om rutan på plats. Att deras personal då hanterade lösningsmedel vid vår dörr slår de raskt bort. Det kan inte bero på det!

Nu står vi alltså med en dörr för drygt 8000kr som lacken ramlar av på. Vi blev uppmanade att själva ringa en målare och betala för det. Varning för detta företag, fina dörrar men ljuger sig blå och tar inget ansvar för sin produkt. Välj om möjligt annan dörrtillverkare om ni vill att företaget står för sin garanti om problem uppstår!
 
Intressant.

Vi har nyligen bytt ut alla fönster i huset samt satt in ett större skjutparti, allt från just NorDan. När partiet levererades var det felhängt, dvs öppnades åt fel håll vilket resulterade i 8v med ett stort hål i väggen. Nu visade det sig att det va Derome som beställt fel och alltså inte NorDan själva och den nya partiet levererades i tid och utan snack. Dock fanns en liten skada på en av alu-plåtarna (stort som en 5s) vilket ska bli intressant hur de löser då den ska bytas på plats.

Kan tilläggas att min svärfar har två skjutpartier av samma märke/typ sedan flera år och ännu inte har haft några problem, så myntet har ju som vanligt två sidor...
 
  • Gilla
Mmiloo och 2 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Intressant.

Vi har nyligen bytt ut alla fönster i huset samt satt in ett större skjutparti, allt från just NorDan. När partiet levererades var det felhängt, dvs öppnades åt fel håll vilket resulterade i 8v med ett stort hål i väggen. Nu visade det sig att det va Derome som beställt fel och alltså inte NorDan själva och den nya partiet levererades i tid och utan snack. Dock fanns en liten skada på en av alu-plåtarna (stort som en 5s) vilket ska bli intressant hur de löser då den ska bytas på plats.

Kan tilläggas att min svärfar har två skjutpartier av samma märke/typ sedan flera år och ännu inte har haft några problem, så myntet har ju som vanligt två sidor...
Jag hoppas att du blir bättre behandlad som kund än vad vi blivit! Allt lät så bra från deras sida när vi beställde av dem. När sedan lacken bokstavligen ramlar av från dörren efter strax över ett år bara så ljuger de en rätt upp i ansiktet och tar inget ansvar. De bad oss ringa en målare..! Riktigt skitföretag.
 
S
Bara att gå till ARN.
 
  • Gilla
nnika och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.