376 806 läst ·
2 168 svar
377k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Det gäller att inte slinta vid bordsågen eller bara råka slipa ned huden.Daniel78 skrev:
Även fingeravtrycksläsare måste omvandla avtrycket till en kod och den koden borde gå att knäcka eller fånga in och skicka som man vill. Alla system har svagheter, det svåra är att få dem tillräckligt bra utan att göra dem för omständliga att använda...
Ulla riskerar att göra jobbet, få in pengarna och sedan skicka dem vidare till någon som inte levererar. Då sitter hon där i skiten. Eller så dyker varorna upp och är urusla kopior, stöldgods, trasigt gods eller varför inte helt legalt och fint fungerande gods?
Allt matas via en ups, så det fungerar rätt länge vid strömavbrott, och låscylindrarna sitter kvar så vid längre strömavbrott fungerar nycklarna, och både jag och frugan har 5 fingrar var programmerade, så jag kan såga av en del innan jag får problemTobbe Arnesson skrev:Det gäller att inte slinta vid bordsågen eller bara råka slipa ned huden.Jag antar det är batteribackup så det funkar även vid strömavbrott?
Även fingeravtrycksläsare måste omvandla avtrycket till en kod och den koden borde gå att knäcka eller fånga in och skicka som man vill. Alla system har svagheter, det svåra är att få dem tillräckligt bra utan att göra dem för omständliga att använda...
Ulla riskerar att göra jobbet, få in pengarna och sedan skicka dem vidare till någon som inte levererar. Då sitter hon där i skiten. Eller så dyker varorna upp och är urusla kopior, stöldgods, trasigt gods eller varför inte helt legalt och fint fungerande gods?
Det står att pengarna ska sättas in på ett internationellt bankkonto, så det låter som "tyskarna" får pengarna direkt från auktionerna, man kan ju fråga sig varför "tyskarna" inte registrerat ett eget Tradera-konto för sina auktioner ifall dom nu vill sälja i sverige...
Fick precis detta email:
Hej alla gamla och även nya kunder.
Detta är inget reklamutskick, utan en förklaring tlll att min butik på Tradera ser annoulunda ut.
Mitt konto har blivit kapat nämligen, så där finns en auktionssida med Verktyg, vilket jag alltså inte säljer.
Jättetråkigt, då mina kunder försvann hastigt och lustigrt.
Jag har pratat med tradera så i morgon ska det vara klart med borttagningen av objekten.
Mvh
Ulla Salvén/calippi (som bara säljer smyckesdetaljer)
--
Det känns som att det var hon som blev "kapad" och inte hennes konton, hon kom nog på att "företaget" hon skulle vara vara "säljombud" för inte var så seriösa och fick sig en funderare efter Micke184´s samtal.
Hej alla gamla och även nya kunder.
Detta är inget reklamutskick, utan en förklaring tlll att min butik på Tradera ser annoulunda ut.
Mitt konto har blivit kapat nämligen, så där finns en auktionssida med Verktyg, vilket jag alltså inte säljer.
Jättetråkigt, då mina kunder försvann hastigt och lustigrt.
Jag har pratat med tradera så i morgon ska det vara klart med borttagningen av objekten.
Mvh
Ulla Salvén/calippi (som bara säljer smyckesdetaljer)
--
Det känns som att det var hon som blev "kapad" och inte hennes konton, hon kom nog på att "företaget" hon skulle vara vara "säljombud" för inte var så seriösa och fick sig en funderare efter Micke184´s samtal.
Redigerat:
Det är lite skrämmande att så många personer ändå började bjuda på dessa auktioner...
Jag lägger alltid tid på att kolla omdömen+lite annan research både när jag köper och säljer på tradera, senast förra veckan råkade jag ut för en bedragare som försökte sälja en bilstereo på tradera, men jag drog mig ur direkt när jag upptäckte vad som hände, har dock inga 100%iga bevis så jag har inte bestämt mig om jag ska maila Tradera eller inte.
Jag lägger alltid tid på att kolla omdömen+lite annan research både när jag köper och säljer på tradera, senast förra veckan råkade jag ut för en bedragare som försökte sälja en bilstereo på tradera, men jag drog mig ur direkt när jag upptäckte vad som hände, har dock inga 100%iga bevis så jag har inte bestämt mig om jag ska maila Tradera eller inte.
En serie "vita" lögner - men wtf...Daniel78 skrev:Fick precis detta email:
Hej alla gamla och även nya kunder.
Detta är inget reklamutskick, utan en förklaring tlll att min butik på Tradera ser annoulunda ut.
Mitt konto har blivit kapat nämligen, så där finns en auktionssida med Verktyg, vilket jag alltså inte säljer.
Jättetråkigt, då mina kunder försvann hastigt och lustigrt.
Jag har pratat med tradera så i morgon ska det vara klart med borttagningen av objekten.
Mvh
Ulla Salvén/calippi (som bara säljer smyckesdetaljer)
--
Från hennes blog http://calippis.blogspot.com/
"
lördagen den 2:e juli 2011
Vem
...tackar nej till 3000-4000 extra i veckan? Någon?
Upplagd av Calippi kl. 07:48 0 kommentarer
Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Google Buzz
Länkar till det här inlägget
"
Hellre säga att man blivit lurad än att man är naiv och girig... (och blivit lurad)
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Hur som, bra jobbat!
/G
/G
Kanske dax att prata lite med Traderas kundtjänst; misstänker att detta bara är början - kanske tog vi den första men det är nog på sin plats med ett grupputskick från denna auktionssajt där de varnar för att vara den som INTE
"
...tackar nej till 3000-4000 extra i veckan? Någon?
"

"
...tackar nej till 3000-4000 extra i veckan? Någon?
"
Ulla är dock inte rädd för att vända kappan efter vinden - hennes blog-inlägg är nu redigerat i efterhand (utan att det syns...) till
"
lördagen den 2:e juli 2011 Vem
...tackar nej till 3000-4000 extra i veckan? Någon?
Jo jag!
Man måste vara seriös...aldrig lura på folk något de aldrig kommer att få se...
Upplagd av Calippi kl. 07:48 0 kommentarer
Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Google Buzz
Länkar till det här inlägget
"
Seriöst värre... *lol* :wow:
"
lördagen den 2:e juli 2011 Vem
...tackar nej till 3000-4000 extra i veckan? Någon?
Jo jag!
Man måste vara seriös...aldrig lura på folk något de aldrig kommer att få se...
Upplagd av Calippi kl. 07:48 0 kommentarer
Länkar till det här inlägget
"
Seriöst värre... *lol* :wow:
Redigerat:
Det här är ju väldigt betydelsefullt, för det spräcker ju hela idén med att bedöma en säljare efter de omdömen de fått. Nån går in och helt enkelt köper ett upparbetat och positivt konto. Vad ska Tradera göra åt det?