Jag har även sett en variant på Ebay där de säljs med namnet Simon. När de säljs som Makita-kopior, så har bägge skruvdragarna i det setet som jag sett i verkligheten haft samma modellbeteckning, nämligen 6347DWDE, vilket skulle motsvara detta original. Designen skiljer en del ifrån originalen, likaså klistermärken och batteriet.

Ser definitivt "homo" ut. Anmäld....

Vad är det för fel på den annonsen?

Och nej det där är nog inte en spricka.

Det blåa CEE216 donet ser ut att vara en hane, inte så bra med tanke på att det sitter en schuko dito i andra änden.

ullberg
thomasx skrev:
Vad är det för fel på den annonsen?

Och nej det där är nog inte en spricka.
Det är två hanar, så när man kopplar in den (oklart i vilken ände men det spelar ju ingen roll) får man beröringsbara spänningssata delar i andra änden.

Jag fattar dock inte hur den ens kan funka, jag är ingen husvagnsmänniska, men intagen i vagnen kan ju inte vara gjorda åt det hållet... Eller är det tänkt att man spänningssätter genom ex. ett uttag?

/U

EDIT: tvåa på bollen...

Ja, det är uppenbarligen två hanar ja. Intagen på husvagnar m.m. är så klart hanar standard så det funkar ju inte så bra med den, nåt hemmabygge ser det ut som. När jag köpte min båt hade den dock en hona monterad som intag, och med följde en förlängningskabel med två hanar, så det finns helt klart en del hemmapulare som inte riktigt vet vad de pysslar med. Så det är ju inte givet att det är någon som medvetet försöker luras och det är väl knappast något brott mot traderas regler antar jag.

Göran.W
Jag hade med en hona som intag på min husvagn.
Tydligen vanligt förekommande

Göran.W skrev:
Jag hade med en hona som intag på min husvagn.
Tydligen vanligt förekommande
Det beror antagligen på att uttag för fast montage eller infällning är mer vanligt förekommande i handeln än dito intag. Men det är ju inte precis svårt att få tag på intag.

Dyr frakt!
Ingen misstänkt annons på det sättet att han inte utger att det är Makita.

Tyvärr finns det säkert ett gäng köpare som kommer tro att de gör världens klipp eftersom det är Makita maskiner och säljaren verkar inte veta detta...
Omvänd budtrissning ;)

Han skriver ju:
"2st Sladdlösa borrmaskiner och 1 vinkelslip Markita"

och det går dessutom att läsa Makita på borrmaskinernas etiketter, så det är rätt uppenbart att han försöker sälja dom som just Makita tycker jag..

Det missade jag. Tittade inte så noga :/
Uppgraderad till Anmäld :)

edit:
Har Tradera taget bort anmäl till granskning?
Hittar ingen funktionen nu

Sitter till höger under betalning.

Va fult. Chrome på Ubuntu, så finns inte länken. Chrome på Win7 så finns den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.