5 979 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
VARNING för Marbodal
Se upp om du tänker beställa kök från Marbodal! Stora leveransproblem och många förseningar.
Jag har beställt kök (ett mycket simpelt sådant) i April. Nu i Juli efter 3 kompletterande leveranser så saknar jag fortfarande delar! Nu är fabriken stängd och det blir tyst i 4 veckor!!
Jag verkar inte vara den enda drabbade utan det handlar om många kunder. Jag är inte missnöjd med produkten, men oerhört missnöjd med hur man hanterat mig som kund. I värsta fall tar det 3 gånger så lång tid att leverera ett komplett kök!
Så se upp. För er egen skull! Eller skriv in ett vitesföreläggande vid försenad leverans!!!
Jag har beställt kök (ett mycket simpelt sådant) i April. Nu i Juli efter 3 kompletterande leveranser så saknar jag fortfarande delar! Nu är fabriken stängd och det blir tyst i 4 veckor!!
Jag verkar inte vara den enda drabbade utan det handlar om många kunder. Jag är inte missnöjd med produkten, men oerhört missnöjd med hur man hanterat mig som kund. I värsta fall tar det 3 gånger så lång tid att leverera ett komplett kök!
Så se upp. För er egen skull! Eller skriv in ett vitesföreläggande vid försenad leverans!!!
Det är nog inte bara Marbodal som har dessa problem. I ett kök så är det så mycket som ska stämma och man ska tänka på, alla installationer, att man mätt rätt, har rätt passbitar, valt luckor, handtag m.m. Lätt att hamna i situationer där alla skyller på varandra. Betydligt enklare med badrum, faktiskt. Trist om du får vänta så länge på alla delar. Har också fått tipset om vite, men i efterhand, hoppas att man får köket i tid ändå.
Håller med om Ikea - alltid öppet
De verkar utöka sortimentet allt efter. Varför inte platsbygga hörnskafferiet? Lite mer jobb men då får du precis som du vill ha - och kan jobba med Ikeas grejer, t.ex ta deras dörr, beslag mm.
/me
De verkar utöka sortimentet allt efter. Varför inte platsbygga hörnskafferiet? Lite mer jobb men då får du precis som du vill ha - och kan jobba med Ikeas grejer, t.ex ta deras dörr, beslag mm.
/me
jag sitter också och väntar på att Marbodal skall öppna igen så jag kan få allt som saknas, massor med s¨måsaker då de lyckades leverera ett skåp av fel modell och lite annat men vi har fått ihop det snyggt och kunnde dom bara få fram lite småsaker och betala mig för den tandembox jag saknar skulle jag bli nöjd!
Klicka här för att svara
