67 670 läst ·
82 svar
68k läst
82 svar
Varning för LB Hus
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ditt inlägg ger oerhört klent med information. Vad har du kommunicerat till din husleverantör undras. Utan information sker ingen kommunikation varken mot hustillverkare eller på forum, bara att konstatera.A Andrek skrev:
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 165 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 165 inlägg
Absolut så håller jag med om första delen av ditt inlägg, andra stycket är ren bullshit.H HEM2121 skrev:
Om man är någorlunda van vid forum så vet man att antalet inlägg inte är någon måttstock för hur kunnig en person är.
Det finns vissa ”forumgudar” här som spammat sönder forumet stundtals och svarat i typ varenda tråd utan att ha något vettigt att säga, bara för att få högre post count och ”status”
Bland annat en viss engelsk vidskepelse
Vi har tyvärr upplevt samma sak. Vi har gett upp hoppet om LB-hus. Rekommenderar inte LB-hus!A Andrek skrev:
Om någon ramlar över denna tråd 2025 så instämmer även jag i att man ska hålla LB-hus på ett bra avstånd.
Har ingen eftermarknad överhuvudtaget.
När jag påpekade ett av alla fel, som var ett elfel så var svaret "fattar du inte att vi kollar allt innan" så skickade de ut en elektriker som åtgärdade det faktiskt felet.
Då handlade det huxflux om att "man är ju bara människa".
Har ingen eftermarknad överhuvudtaget.
När jag påpekade ett av alla fel, som var ett elfel så var svaret "fattar du inte att vi kollar allt innan" så skickade de ut en elektriker som åtgärdade det faktiskt felet.
Då handlade det huxflux om att "man är ju bara människa".
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
I elsammanhang är det faktiskt inte en acceptabel inställning. Jo alla kan göra fel, det är mänskligt att fela. Men just därför så skall allt kontrolleras innan det tas i bruk. Och gör man så mycket fel att det finns risk att även en miss i kontrollerna släpper igenom något, ja då skall man ha eytt system för kontroll av kontrollerna.S Screed skrev:
finns det någon som har haft goda erfarenheter med LB-hus? Det är ofta att man påtalar vad dom gör fel , men jag som funderar på att bygga har kommit ganska långt i processen med LB-hus. Så då funderar jag på om det finns positiva erfarenheter? 
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
Även de absolut sämsta byggföretag som finns har en del nöjda kunder. Men det som avgör om en firma är bra eller inte är hur de hanterar brister och reklammationer.
Just LB hus har väl dessutom en otrevlig vana att gå i konkurs lite då och då när alltför mycket reklammationer kommit in. Tror det är några år sedan sist, så det skulle inte förvåna mig om det snart är dags igen.
Just LB hus har väl dessutom en otrevlig vana att gå i konkurs lite då och då när alltför mycket reklammationer kommit in. Tror det är några år sedan sist, så det skulle inte förvåna mig om det snart är dags igen.
Inte här, finns fler än en tråd med men jag har inte sett något positivt någon annanstans heller.CantDecide skrev:
Du kanske hittar det men man är inte ensam att ha haft problem med just LB.
Om du förväntar dig att allt ska lira eller att ev fel ska avhjälpas utan att man går till tingsrätten, bör du välja någon annan.
Klicka här för att svara