26 003 läst ·
19 svar
26k läst
19 svar
Varning för LB-Hus (Svensk Husproduktion)
THS 2020 skrev:
THS 2020 skrev:
Arn hanterar inte ärenden/tvister som är äldre än 1 år när de kommer in så tyvärr är det för sent i immots fall.THS 2020 skrev:
Vi har haft liknande dåliga erfarenheter av deras eftermarknadsavdelning som immot. Det kan säkert vara så att det är dåliga underentreprenörer som orsakar de flesta felen men SHP kör ju totalentreprenad och då är det de som är ytterst ansvariga att lösa det mot kund. Som vi upplevt det så skiter de fullständigt i det och då kan de gott stå ut med dåliga recensioner och inlägg.
Ja det är skillnad på folk och folk. Jobbade som egenföretagare och byggde Sjödalshus i Tyskland i många år och där var det sagt att REKLAMATIONER ska fixas så snabbt så möjligt. Sunt förnuft som dom sa att nöjda kunder skapar nya kunder.
Precis så. Vi fick "slutgiltigt svar" från LB-Hus i dagarna där de vägrar åtgärda vissa punkter som togs upp i tvåårsbesiktning och hänvisar oss till ARN om vi inte är nöjda. Och de vet så klart att ARN inte tar ärenden som har dragit ut så här mycket på tiden. Man kan fundera på varför de dröjt så här länge med sitt slutgiltiga svar?L Luppen08 skrev:Arn hanterar inte ärenden/tvister som är äldre än 1 år när de kommer in så tyvärr är det för sent i immots fall.
Vi har haft liknande dåliga erfarenheter av deras eftermarknadsavdelning som immot. Det kan säkert vara så att det är dåliga underentreprenörer som orsakar de flesta felen men SHP kör ju totalentreprenad och då är det de som är ytterst ansvariga att lösa det mot kund. Som vi upplevt det så skiter de fullständigt i det och då kan de gott stå ut med dåliga recensioner och inlägg.
Som Luppen08 säger så skiter LB-Hus totalt i kunden när huset väl står klart. Det finns inget i deras sätt att bemöta sina kunder som talar för att de är rädda om sitt rykte. Vi har flera i området som byggt med LB-Hus som upplever samma bemötande, men jag misstänker att jag är en av få som orkat fortsätta vara jobbig gentemot dem.
Inför vårt bygge läste jag en del inlägg om just missnöje med LB-Hus eftermarknad och uppmärksammade även säljaren på detta. Som ni förstår så övertalades vi att tro att det alltid finns missnöjda kunder hos alla bolag (vilket så klart i sig är sant) och de ville dessutom bara lämna referenser på kunder där säljaren själv varit inblandad. Önskar i dagsläget att man varit mer kritisk, men hoppas att dessa inlägg kan få andra som är i byggtankar att tänka några vändor till innan man väljer husleverantör.
Ja sköter dom inte reklamationer så ska dom svartlistas. Måste bli en självsanering och få bort dåliga firmor.I immot skrev:Precis så. Vi fick "slutgiltigt svar" från LB-Hus i dagarna där de vägrar åtgärda vissa punkter som togs upp i tvåårsbesiktning och hänvisar oss till ARN om vi inte är nöjda. Och de vet så klart att ARN inte tar ärenden som har dragit ut så här mycket på tiden. Man kan fundera på varför de dröjt så här länge med sitt slutgiltiga svar?
Som Luppen08 säger så skiter LB-Hus totalt i kunden när huset väl står klart. Det finns inget i deras sätt att bemöta sina kunder som talar för att de är rädda om sitt rykte. Vi har flera i området som byggt med LB-Hus som upplever samma bemötande, men jag misstänker att jag är en av få som orkat fortsätta vara jobbig gentemot dem.
Inför vårt bygge läste jag en del inlägg om just missnöje med LB-Hus eftermarknad och uppmärksammade även säljaren på detta. Som ni förstår så övertalades vi att tro att det alltid finns missnöjda kunder hos alla bolag (vilket så klart i sig är sant) och de ville dessutom bara lämna referenser på kunder där säljaren själv varit inblandad. Önskar i dagsläget att man varit mer kritisk, men hoppas att dessa inlägg kan få andra som är i byggtankar att tänka några vändor till innan man väljer husleverantör.
Klicka här för att svara