6 008 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
varning för kulturhantverkarna
Vill bara varna för kulturhantverkarnas påstående att de kan blanda till linoljefärg enligt NCS koder. Det kan dom INTE! Vid första besöket och upphämtning av den beställda färgen fick jag kommentaren,
- "Ja den är inte exakt, men det kanske går ändå"
- "Ehhhhhhhh, om jag beställer en viss kulör så vill jag nog ha just den kulören"
- Ja jag kan ju blanda i lite mera svart om du vill"
- Nej jagg vill ha just den kulören som jag beställt, jag vill inte att du ska slabba lite själv på en höft.
Nytt försök och nytt besök. Jag hade utrustat mig med ett färgprov som jag hade jämfört mot tre andra tillverkares uppmålade färg i samma nyans så jag skulle veta att det jag hade med mig var riktigt. Fortfarande fel på den beställda färgen. Men nu var det dessutom fel på min provlapp enligt butikspersonalen. Butikens egna NCS solfjäder kom fram, där var alla grå färger samma grå färg eftersom alla var så skitiga att det var helt osannolikt. Det blev ingen färg köpt hos kulturhantverkarna.
Kulturhantverkarna kanske har fantastiska produkter men jag kommer aldrig att handla ens ett suddgummi där igen. Det finns en konkurrent i stan som för mig plötsligt står för större trovärdighet.
- "Ja den är inte exakt, men det kanske går ändå"
- "Ehhhhhhhh, om jag beställer en viss kulör så vill jag nog ha just den kulören"
- Ja jag kan ju blanda i lite mera svart om du vill"
- Nej jagg vill ha just den kulören som jag beställt, jag vill inte att du ska slabba lite själv på en höft.
Nytt försök och nytt besök. Jag hade utrustat mig med ett färgprov som jag hade jämfört mot tre andra tillverkares uppmålade färg i samma nyans så jag skulle veta att det jag hade med mig var riktigt. Fortfarande fel på den beställda färgen. Men nu var det dessutom fel på min provlapp enligt butikspersonalen. Butikens egna NCS solfjäder kom fram, där var alla grå färger samma grå färg eftersom alla var så skitiga att det var helt osannolikt. Det blev ingen färg köpt hos kulturhantverkarna.
Kulturhantverkarna kanske har fantastiska produkter men jag kommer aldrig att handla ens ett suddgummi där igen. Det finns en konkurrent i stan som för mig plötsligt står för större trovärdighet.
Medlem
· Västra götaland
· 3 inlägg
Färgen håller inte någon speciellt hög kvalitet heller. Jag köper aldrig den färgen igen
Annica
Annica
Vattenbaserad? Jag hoppas att det inte är vatten som är bas i färgen, det blir inte just något kvar då.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Var tog inlägget jag svarade på vägen?
Måste man göra citat mot reglerna för att inte riskera att se ut som en idiot?
Måste man göra citat mot reglerna för att inte riskera att se ut som en idiot?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Har du det inställt så att en till tråd kommer fram nedanför den du verkligen är intresserad av?
I så fall kanske du svarade i fel tråd?
Men det kan ju också tänkas att den du svarade upptäckte att hen skrivit i fel tråd och då tog bort sitt inlägg utan att notera att det hade fått ett svar.
I så fall kanske du svarade i fel tråd?
Men det kan ju också tänkas att den du svarade upptäckte att hen skrivit i fel tråd och då tog bort sitt inlägg utan att notera att det hade fått ett svar.
Nej, jag har stängt av den funktionen, det inlägg jag svarade på skulle passat utmärkt i den här tråden. Det kan ju varit någon som svarade men märkte att det var en gammal tråd och raderade.
Klicka här för att svara