BirgitS
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Rent spontant så tycker man att det är märkligt att någon fortfarande handlar vitvaror på Ikea. Whirlpool, som tillverkar åt IKEA, är skräp! 2700 låter dessutom dyrt för en Whirlpool. Rekommenderar en anmälan till ARN. Enkelt gjort på nätet
Whirlpool var det väl för 10 år sen eller så, sen blev det Electrolux och numera förekommer det även lite från Bosch.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Whirlpool var det väl för 10 år sen eller så, sen blev det Electrolux och numera förekommer det även lite från Bosch.
Läste jag inte Whirlpool i tråden? Electrolux ell. Whirlpool kan quitta, då E-Lux (läs: kyl/frys) rasar strax efter garantin gått ut.
 
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Rent spontant så tycker man att det är märkligt att någon fortfarande handlar vitvaror på Ikea. Whirlpool, som tillverkar åt IKEA, är skräp! 2700 låter dessutom dyrt för en Whirlpool. Rekommenderar en anmälan till ARN. Enkelt gjort på nätet

Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Rent spontant så tycker man att det är märkligt att någon fortfarande handlar vitvaror på Ikea. Whirlpool, som tillverkar åt IKEA, är skräp! 2700 låter dessutom dyrt för en Whirlpool. Rekommenderar en anmälan till ARN. Enkelt gjort på nätet
Håller med gällande vitvaror och Ikea. Men tycker du är lite o cyklar gällande deras mikros. Både kvalitetsmässigt och prismässigt. Svårt att hitta en billigare där ute för inbyggnad.
 
D DFYD123 skrev:
Håller med gällande vitvaror och Ikea. Men tycker du är lite o cyklar gällande deras mikros. Både kvalitetsmässigt och prismässigt. Svårt att hitta en billigare där ute för inbyggnad.
Inte alls. Hitachi, helt i rostfritt och kan allt, sitter inbyggd sedan 6 år. Inköptes på Elgiganten (1600) och fungerar fortfarande klanderfritt. "Man får vad betalar för" gäller inte alltid, helt klart.
 
Efter att jag motsätte mig nekandet tog Ikea reklamationen, tack och lov!
Tekniker från elektrolux var på plats idag bara någon dag senare men tyvärr med fel glasskiva.
Så i mitt fall slutar det lyckligt.
 
P PatrickA skrev:
Efter att jag motsätte mig nekandet tog Ikea reklamationen, tack och lov!
Tekniker från elektrolux var på plats idag bara någon dag senare men tyvärr med fel glasskiva.
Så i mitt fall slutar det lyckligt.
Lättad när jag hittade denna tråd för jag blev rätt chockad när jag vaknade i natt (ca 03.30) av att det small till, gick ut i köket och kollade och ser att yttre glaset var helt spräckt och det regnade glas ner på bänk och golv!
Inbyggnadsmikro från ikea från 2017. Användes senast kring lunch dagen innan. Så sjukt. Ska kolla upp ang garantin... Undrar om fler råkat ut för detta?
 
Är den från 2017 så har du garanti till 2022
 
  • Gilla
MartinMoza
  • Laddar…
E EAS88 skrev:
Tack för bra svar! Har tyvärr inte ambitionen att driva detta genom ARN. Jag är mest irriterad över IKEAS fyrkantiga approach och tänker att möjligen kan detta vara intressent för andra medlemmar när deras mikro går sönder. Handlar ju som sagt inte om några stora pengar....
Antar att du inte kom längre med detta. Jag pratade precis med IKEA om mitt liknande fall och det var samma bemötande där.. 2295kr kostade min 2017 så är väl bara bita i det sura och köpa en ny antar jag..
 
MartinMoza MartinMoza skrev:
Antar att du inte kom längre med detta. Jag pratade precis med IKEA om mitt liknande fall och det var samma bemötande där.. 2295kr kostade min 2017 så är väl bara bita i det sura och köpa en ny antar jag..
Varför ska du köpa en ny ? 5års garanti
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Varför ska du köpa en ny ? 5års garanti
De sa att tyvärr gäller inte garantin i detta fall eftersom det måste ha varit en skada (behöver inte vara synlig) sedan innan orsakad av yttre åverkan.. typ.. Vilket är skitsnack men måste dra det via konsumentvägledningen eller ARN om det ska hända nåt. Jag har skickat in en fråga till min kommuns konsumentvägledare så får se då..
 
Fast det är ju inte Ikea som bestämmer om det är garanti eller inte..
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Fast det är ju inte Ikea som bestämmer om det är garanti eller inte..
Eh vad menar du det är ju en IKEA-mikro?
 
Det är förmodligen en Whirlpool eller Electroluxmicro.
 
P
Vonelffors Vonelffors skrev:
Fast det är ju inte Ikea som bestämmer om det är garanti eller inte..
Jo IKEA bestämmer detta utöver KKL´s 1år
 
Och då det gäller glas så tror jag mig veta arns utslag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.