26 418 läst ·
30 svar
26k läst
30 svar
Varning för IKEA:s inbyggnadsmikro
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Whirlpool var det väl för 10 år sen eller så, sen blev det Electrolux och numera förekommer det även lite från Bosch.Ruttenrot skrev:
Ruttenrot skrev:
Håller med gällande vitvaror och Ikea. Men tycker du är lite o cyklar gällande deras mikros. Både kvalitetsmässigt och prismässigt. Svårt att hitta en billigare där ute för inbyggnad.Ruttenrot skrev:
Inte alls. Hitachi, helt i rostfritt och kan allt, sitter inbyggd sedan 6 år. Inköptes på Elgiganten (1600) och fungerar fortfarande klanderfritt. "Man får vad betalar för" gäller inte alltid, helt klart.D DFYD123 skrev:
Lättad när jag hittade denna tråd för jag blev rätt chockad när jag vaknade i natt (ca 03.30) av att det small till, gick ut i köket och kollade och ser att yttre glaset var helt spräckt och det regnade glas ner på bänk och golv!P PatrickA skrev:
Inbyggnadsmikro från ikea från 2017. Användes senast kring lunch dagen innan. Så sjukt. Ska kolla upp ang garantin... Undrar om fler råkat ut för detta?
Är den från 2017 så har du garanti till 2022
Antar att du inte kom längre med detta. Jag pratade precis med IKEA om mitt liknande fall och det var samma bemötande där.. 2295kr kostade min 2017 så är väl bara bita i det sura och köpa en ny antar jag..E EAS88 skrev:
De sa att tyvärr gäller inte garantin i detta fall eftersom det måste ha varit en skada (behöver inte vara synlig) sedan innan orsakad av yttre åverkan.. typ.. Vilket är skitsnack men måste dra det via konsumentvägledningen eller ARN om det ska hända nåt. Jag har skickat in en fråga till min kommuns konsumentvägledare så får se då..Vonelffors skrev:
Fast det är ju inte Ikea som bestämmer om det är garanti eller inte..
Det är förmodligen en Whirlpool eller Electroluxmicro.