13 509 läst ·
24 svar
14k läst
24 svar
Varning för Hesta snickeri
Av någon anledning är det inte så många som har klagat offentligt och gett företaget dåliga recensioner (inte så många bra heller för den delen). Med tanke på hur många gånger företaget varit i tingsrätten så borde det finnas fler som har blivit utsatta för Hesta snickeris oärliga metoder.
Däremot användes det faktum att Hesta snickeri riskerar kk just nu som ett argument till varför vi skulle gå med på förlikning, det fanns ändå inga pengar att hämta för oss och vi riskerade att förlora ännu mer pengar. Dvs Hesta snickeri hade inget att förlora på att driva processen vidare och allt att vinna. Vi satt i motsatt position, allt att förlora och inget att vinna. Snacka om att jag känner mig lurad.
Jag vill passa på att varna andra hantverkare för att ha med Hesta snickeri att göra också. Minst två av underentreprenörerna till vårt bygge har inte fått något betalt av Hesta. Fåmansföretag som inte har ork eller resurser att driva processer. Jag är rädd att de också får sin släng av sleven av hot och ovilja att förhandla. Känns dubbelt illa då jag gärna hade betalat dem eftersom de gjort ett utmärkt arbete. Men jag har ju redan betalat det arbetet, till Hesta...
Däremot användes det faktum att Hesta snickeri riskerar kk just nu som ett argument till varför vi skulle gå med på förlikning, det fanns ändå inga pengar att hämta för oss och vi riskerade att förlora ännu mer pengar. Dvs Hesta snickeri hade inget att förlora på att driva processen vidare och allt att vinna. Vi satt i motsatt position, allt att förlora och inget att vinna. Snacka om att jag känner mig lurad.
Jag vill passa på att varna andra hantverkare för att ha med Hesta snickeri att göra också. Minst två av underentreprenörerna till vårt bygge har inte fått något betalt av Hesta. Fåmansföretag som inte har ork eller resurser att driva processer. Jag är rädd att de också får sin släng av sleven av hot och ovilja att förhandla. Känns dubbelt illa då jag gärna hade betalat dem eftersom de gjort ett utmärkt arbete. Men jag har ju redan betalat det arbetet, till Hesta...
Hur vet du hur många ggr företaget varit i tinget? Källa?J JoeSo skrev:Av någon anledning är det inte så många som har klagat offentligt och gett företaget dåliga recensioner (inte så många bra heller för den delen). Med tanke på hur många gånger företaget varit i tingsrätten så borde det finnas fler som har blivit utsatta för Hesta snickeris oärliga metoder.
Om vi inte pratar om olika företag så omsätter Hestasnickeri Ab ca 4-6 milj och har gjort så i herrans massa år. Ganska dåliga vinster som kryddas av en förlust på ca 1 milj 2020.
Enligt alla bolag så har dom varit 4-5 anställda den senaste 7 åren. Om alla jobbar heltid framgår inte. Av omsättningen att döma så har dom dock inte speciellt mycket Ue jobb i sin verksamhet.
Ni pratat om ett mycket litet företag i branschen där ni råkat illa ut. Jag ifrågasätter absolut inte det ni skriver. Men av naturen är jag emot när det skrivs skit om någon som inte kan försvara sig. Särskilt när det är en liten Aktör.
Källan är tingsrätten, det är bara att skriva till dem och be om utdrag, det är offentligt.
Arbetet de gjorde åt oss var stort med flera Ue (el och vvs bl.a). Jag tror inte de haft något så stort jobb tidigare. De återuppbyggde vårt brandskadade hus.
Hesta snickeri må vara en liten aktör, men det ursäktar inte det sätt de betett sig på. I börja var tongångarna ytterst positiva och allt skulle göras med riktiga material (ingen mineralull och bara linoljefärg, det är ett gammalt timrat hus) något som inte visade sig stämma mot slutet då det förmodligen hade blivit dyrare än de räknat med. Vidare hade vi en överenskommelse om att kostnader för arbete vi gjorde själva (främst målning) skulle dras av på slutfakturan, något som de också förnekade i slutet. Detta kunde inte heller diskuteras utan vi blev bara stämda istället. Hesta snickeri är helt enkelt ett opålitligt företag.
Arbetet de gjorde åt oss var stort med flera Ue (el och vvs bl.a). Jag tror inte de haft något så stort jobb tidigare. De återuppbyggde vårt brandskadade hus.
Hesta snickeri må vara en liten aktör, men det ursäktar inte det sätt de betett sig på. I börja var tongångarna ytterst positiva och allt skulle göras med riktiga material (ingen mineralull och bara linoljefärg, det är ett gammalt timrat hus) något som inte visade sig stämma mot slutet då det förmodligen hade blivit dyrare än de räknat med. Vidare hade vi en överenskommelse om att kostnader för arbete vi gjorde själva (främst målning) skulle dras av på slutfakturan, något som de också förnekade i slutet. Detta kunde inte heller diskuteras utan vi blev bara stämda istället. Hesta snickeri är helt enkelt ett opålitligt företag.
Jag förstår din frustration. Om källan nu är tingsrätten och företagets namn redan förekommer i tråden så är det väl bäst om du lägger upp den information du har.J JoeSo skrev:Källan är tingsrätten, det är bara att skriva till dem och be om utdrag, det är offentligt.
Var försäkringsbolaget inblandade eftersom det var en brandskada?
Blir lite svårt att ha en åsikt om mineralull, linoljefärg och avdrag på slutfakturan utifrån ditt inlägg. Hade ni kommit överens om det skulle det givetvis vara så.
Google har i sina avtal tydliga regler om att ägare eller närstående inte får lämna recensioner. Anmäl till Google i stället för att skriva en egen recension.godeha skrev:
Låter som att de kör på i samma stil som det vi råkade ut för... En sak du kan göra är att gå in på Google och lägga en recension. Deras betyg på Google har nyligen gått upp efter att de fått 5 stjärnor från en person som har samma efternamn som en styrelseledamot på Hesta snickeri och som har bott på samma adress. Men det är säkert en slump. ;-)
Syftar du på mig? Det handlar inte om att försvara företag. Om du skulle titta lite i andra trådar så försvarar jag Ts som råkat illa ut. Jag har just nu 2 pågående ärenden där jag via Pm försöker att efter bästa förmåga hjälpa 2 konsumenter som verkligen råkat illa ut.Forlowt skrev:
Men nu pratar vi om Hesta snickeri AB i denna tråd. En snabb googling visar att det finns 2 recensioner på Google. Den första är för 5 år sedan och rör en missnöjd konsument som beställt en dörr. En stark misstanke säger att det är trådskaparen…
Sen finns en recension till där företaget fått full pott men utan någon skriftlig kommentar.
Vidare hittar jag 3 recensioner på Offerta. Samtliga ger ganska bra omdömen och är från 2011-2013.
En snabb koll på Alla bolag vittnar om ett ganska litet företag. (5 milj i omsättning med 4 anställda)
Nu skriver @JoeSo bla. I sitt inlägg: ”Upplägget från företagets sida verkar ligga helt i linje med trådstartarens upplevelse. Hot om inkasso och stämning. Det kan vara intressant att veta att företaget har haft flera mål uppe i tingsrätten så det är inte helt otroligt att det är företagets modus operandi. Slutsats, Hesta snickeri är ett dyrt, opålitligt företag som gärna stämmer sina kunder. Nu är vi fler som kan intyga detta”.
Då blir iaf jag intresserad av att veta mer. Gärna se Tingets domar bla. Sen är det klart jag förundras över att dom överlever om dom inte betalar sina Ue och har missnöjda kunder.
Jag ifrågasätter INTE Ts upplevelse. Jag försvarar INTE Hesta snickeri. Jag skiter faktiskt fullständigt i Hesta Snickeri. OM det skulle varit en konkurrent så är det väl jättebra att företaget snackas ner i ett forum som detta,
Däremot är jag nyfiken på att få veta mer. Är inte du det?
Har ingen erfarenhet av företaget förutom att jag funderat på att köpa grejer där .. pga att andra talat väl om dem på andra håll/grupper osv. Men nu ligger de lite långt bort (dock i mina hemmatrakter) så jag kom aldrig så långt.
Var kanske tur det!
Kundkontakter och kommunikation är a och o.. och hamnar man ofta i tingsrätten eller ofta får klagomål - då har man brister någonstans! För problem ska kunna lösas utan tingsrätt och sura miner.. (i de allra flesta fallen).
Tyvärr har många lite för hett temperament för att kunna handskas med andra människor när de blir irriterade.
Hoppas det löser sig för alla som har problem med dem.. och att de själva löser de problem de har inom sitt företag (för eftersom de finns kvar idag, så gör det något rätt.. även om det inte är "kommunikationen med kunderna").
Ett företag visar alltid sitt sanna jag när det uppkommer problem med jobb de utfört/gjort - och de visar hur de är villiga att lösa problemet efteråt!
Skyller de ifrån sig offentligt, så ska man alltid tänka till en eller två gånger innan man anlitar den firman. Skylla ifrån sig gör man bara när man vet att man gjort något fel.
Var kanske tur det!
Kundkontakter och kommunikation är a och o.. och hamnar man ofta i tingsrätten eller ofta får klagomål - då har man brister någonstans! För problem ska kunna lösas utan tingsrätt och sura miner.. (i de allra flesta fallen).
Tyvärr har många lite för hett temperament för att kunna handskas med andra människor när de blir irriterade.
Hoppas det löser sig för alla som har problem med dem.. och att de själva löser de problem de har inom sitt företag (för eftersom de finns kvar idag, så gör det något rätt.. även om det inte är "kommunikationen med kunderna").
Ett företag visar alltid sitt sanna jag när det uppkommer problem med jobb de utfört/gjort - och de visar hur de är villiga att lösa problemet efteråt!
Skyller de ifrån sig offentligt, så ska man alltid tänka till en eller två gånger innan man anlitar den firman. Skylla ifrån sig gör man bara när man vet att man gjort något fel.
Tack då kommer vi inte anlita dom verkar oseriösa
Klicka här för att svara