11 851 läst ·
5 svar
12k läst
5 svar
Varning för Frölunda Mark & Anläggning AB i Göteborg
Medlem
· Västra Götaland
· 22 inlägg
Vill varna för att anlita företaget Frölunda Mark & Anläggning AB som (inte) utför diverse markarbeten i Göteborgsområdet. De kom till oss för att titta på ett mindre markjobb och gav oss en offert som vi tackade ja till. De skulle utföra arbetet nästföljande vecka och höra av sig dagen innan de kom. När de inte hade ringt på torsdagen kontaktade jag dem och undrade varför de ännu inte hört av sig. De sa då att de inte kunnat göra arbetet pga sjukdom men gav ingen förklaringen till att de inte ringt och meddelat detta. De lovade att utföra jobbet den därpå följande veckan och höra av sig snarast om datum. När två veckor gått utan att de hört av sig ringde jag dem. De sa då att de inte var intresserade av jobbet. Jag frågade varför de i så fall inte hört av sig och meddelat detta. Ett antal veckor har ju nu löpt i onödan och ju närmare vintersäsongen man kommer desto svårare är det att få tag på någon annan. De svarade på ett väldigt nonchalant sätt att "ja, vi kanske kunde ha hört av oss, men vi är ju ändå inte intresserade av jobbet så därför gjorde vi inte det". Inget beklagande eller ursäkt eller något som helst allmänt hyfs när de bryter ingången överenskommelse alltså. Stor varning för detta oseriösa och ohyfsade företag!
Klicka här för att svara