D09
Är så frustrerad efter att ha beställt och betalt kablage för 1000 kr från www.cableworld.se

Har inte hört något eller sett röken av några varor... Gjorde en polisanmälan idag men förmodar att jag inte kommer att se röken av dom där varorna eller pengarna...
Visst, jag överlever en förlust på 1000 kr men det är frustrerande när någon tar ens pengar...

Är det någon här som har erfarenhet av www.cableworld.se och kan lugna mig med att dom är urusla på leveranser men det kommer till slut, eller har ni också lite fattigare konton efter beställningar hos dem?

Måste säga att dom har laggt ner energi på en bra hemsida iaf.... q(;^;)p

Kunde vara intressant att veta hur länge sedan det var du beställde?
Jag antar att du försökt kontakta dem på telefon eller mail? - Inget svar?

Jag googlade runt lite på dem, men hittade ingen "varningstext" någonstans... de har funnits sen 2001, jag betvivlar att de är bluffmakare...
Men det hjälper ju inte dig i detta läge.
Hoppas det löser sig.

Letade o letade på nätet... man ser på sajten att företaget är danskt, dock svårt att veta om firman heter Darketek eller om det är ett namn, verkar va firman. Finns en dansk sajt som har samma firmanamn men heter nått annat än Cabelworld. Får en stark känsla av att det är ett enmansföretag o att ägaren är lat eller sjuk då fler verkar ha haft det lite struligt.

Känns ändå inte som ett renodlat blufföretag eftersom han säljer småkraffs för små pengar, skulle jag vara tjuv så skulle jag sälja dyrare prylar än antennkablar osv.

Läs norsk tråd på nätet om sajten.

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/85753-cableworld-no-scam.html

D09
Beställde varorna i februari o sen var det knäpptyst.
Har försökt per mail och telefon ett tag nu och fick äntligen svar idag per mail där dom bad om ursäkt. Känns betydligt bättre nu.

" Hej Daniel

Tack för ditt mail!
Det skyldes at den bestilte vare er i restordre, vi har kun 3 stk på lager men du har bestilt 4, kan du nøjes med 3 stk?

Jeg beklager den lange ventetid.

Med vänliga hälsningar
Nikolaj Nielsen
www.CableWorld.se "

Detta svar tyder ju på att det inte är ett bluffföretag, kan kommentera sedan när jag fått grejorna... =)

Visa order80742010-02-07Obehandlad
Har beställt varor från PID.se och betalt får inga svar och inget händer så akta er för att köpa design material från PID.se på nätet. MVH Christer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.