Grannen gjorde dubbel garage från scratch med Fahlens bygg & grund. Riktig strulputte den där XXXXX. Jätte trevlig till en början tydligen sen när dom börja upptäcka fel så sluta han höra av sig och fortsatte skicka fakturor. Mellby garage som är deras leverantör av garage har tillomed plockat bort Fahlens från deras hemsida pga för mycket skit och missnöje från kunder.. Vi tänkte själva anlita dom för garage bygge till en början när allt flöt på men tur att vi väntade på resultat. Inget att rekommendera...

• Gilla
Gunsam
  • Laddar…
Jag är inte förvånad. Det låter precis som Fahlen Bygg. XXXX är jättetrevlig när man träffar honom men när det går fel gömmer han sig som en fegis och tar inte ansvar. Synd att det tog så långt tid innan Mellby plockade bort de från sidan. Jag har nu lyckats åtgärda alla fel som Fahlen ställde till med på egen bekostnad.

• Gilla
Gunsam
  • Laddar…
Jag har en katastrof upplevelse med där hela vår tomt är vattenskadad och vi har processat sen aug och haft besiktningsman och flera möten. Först säger dom att dom skall ta sitt ansvar men sen gör inte det. Värsta vi jobbat med.

H haw skrev:
Hej,

Jag vill med detta inlägg varna personer att använda sig av Fahlen Bygg. Företaget är oseriöst och slutar svara på mail samt telefonsamtal och återkopplar inte.

Bakgrund:
Beställde ett Mellby garage och entreprenaden beställde jag av Fahlen Bygg. Ett kontrakt där allt ingick. Gräva, gjuta platta samt montera ihop garaget.

Vill understrycka att Kommunikationen med Mellby varit mycket bra så ingen skugga över de. De har varit mer än hjälpsamma i alla frågor jag haft.

När Fahlen blev färdig med arbetet betalade jag fakturan.

Den platta jag beställde har golvbrunn för att hantera smältsnö. Inte för att tvätta bilen.
Nu första vintern upptäckte jag att när jag kör in bilen så samlas 1cm vatten längs väggarna i hela garaget. Det är alltså bakfall. Har också upptäckt mögelskador på ett flertal ställen pga detta. Jag känner mig ganska lugn och jag trott att jag anlitat en seriös firma.

Jag ringer Anders Fahlen varav han kommer dit och tittar och meddelar det där är inget fel. Visar tydligt mögelskadorna samt hur mkt vatten det är längs väggarna. Det är också fuktigt som ett tropiskt klimat inne i garaget.

Ber Fahlen att titta igen för jag har beställt golvbrunn och vattnet ska såklart rinna mot den. Här började problemet. Företaget meddelar att det är inget byggfel. Garageplattan håller sig inom toleranserna. Den högsta punkten är 6mm högre än brunnen. Då är det lätt att räkna var vattnet hamnar. Detta vill inte Fahlen åtgärda. Jag ringer säkert 10gånger på 10 dagar samt skickar sms om att jag vill ha svar. Till slut kommer SMS med att de kan tänka sig åtgärda detta för 26 000:-.

Efter jag fått detta sms. Får jag som helst inget svar. Jag har reklamerat plattan både skriftligt och muntligt. Sen är det ett tiotal småfel som jag inte sagt ngt alls om då jag tycker plattan varit den stora delen. Två exempel är isolering som sticker ut på en av mellanväggarna på utsidan. Porten är dåligt justerad så den nyper till varje gång den ska öppna eller stänga.

Vill också påpeka att jag alltid varit väldigt trevlig och saklig i min kommunikation men nu när jag inte ens får svar så är mitt tålamod slut. Vill därför varna andra familjer att inte använda firman. Det är ju först när det blir fel man ser vad firman går för. Alla är trevliga och svarar innan de fått jobbet.

Vill ni ha mer info eller komma och titta är ni välkomna att bedöma med egna ögon. Jag har bestämt mig att avsluta samarbetet med Fahlen Bygg och hitta en annan firma som kan ordna bakfallet och betala för detta. Har tvättat bort möglet och penslat på boracol samt ställt en luftavfuktare tillsammans med byggfläkt där nu. Det börjar torka upp sakteligen.

Vill återigen påpeka. Mellby garage har varit riktigt bra och de har inget ansvar alls för denna händelse.

Garagebygget har kostat ungefär 340 000:-. (Enkelbilsgarage som är isolerat). Så ser ni vilken prisnivå jag legat på.
vi kan bara instämma och kommer aldrig rekommendera Fahlens bygg som skadat hela vår tomt och trots att dom lovat att göra om och rätt fortfarande inte tagit sitt ansvar. Ej gjort sitt arbete fackmässigt och kan aldrig rekommendera dom.

Vore bra om du kan beskriva lite mer detaljerat vad de gjort, och vad som blev fel. Vad har ni för avtal osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.