Hej alla!

Jag har haft stora problem med Ekstrands i Osby och vill med detta varna andra. De har levererat totalt 15 fönster och 2 fönsterdörrar i två omgångar. Vad gäller kvaliten finns inget direkt att anmärka på men det har varit mycket annat strul.

1. Leveranser på vift. Utlovat leveransdatum hålls inte och Ekstrands är helt oförmögna att spåra leveransen.

2. När leveransen väl kommer har det skickat en styckegodsbil utan baklift. Vilket var helt emot mina instruktioner.

3. Feltillverkad dörr. Spegeln på dörren var monterad snett. De hävdar att jag monterat dörren snett och hotar med dyra fakturor när det visar sig att "jag gjort fel". Efter ca 3 månadres tjafsande kom en snickare och bytte bladet i dörren. Den var feltillverkad och jag fick rätt.

4. Feltillverkad dörr nr 2. Salningsspåren på dörren var frästa relativt sett fel i förhållande till salningsspår på fönstren. Detta tog en massa mail och tid men de fixade det inom två månader.

I alla lägen har det visat en tråkig attityd och varit ganska snorkiga. Till och med VD för företaget vänder taggarna uttåt vid samtal och sådant rinner ju ner i organisationen. Dörrfel nr2 medförde att dörren inte kunde monteras och hela projektet blev försenat. Det faktumet har de totalt ignorerat och vägrar ge kompensation. Deras säljare erkände dock i telefon att han inte själv skulle acceptera att bli behandlad som jag har blivit.

Ekstrands i Osby saknar helt och hållet yrkesstolthet och känsla för goda kundrelationer. Har kollat runt lite och det är flera som varit med om liknande problem.

Mvh Wasa
 
  • Gilla
annalena_
  • Laddar…
hej,

jag hade enbart goda upplevelser med ekstrand när jag byggde för nåt år sen. Mitt bygge vart försenat och då fick fönstren stå kvar hos dom så att jag kunde få dom Just in time. Dessutom var priset mycket bra om man jämförde samma produkt hos nån annan. Sen var det 3 garage fönster somhade blivit fel levererade men dom skickade dom nya och tog tillbaka dom som var fel utan särkilt mycket knorr.


Kan iofs bero på att jag har samma efternamn som företaget (fast vi är inte släkt vad jag vet) men ändå. Dom trode väl att det var chefens kusin eller nåt som ringde och tjatade på dom.
 
Hej,

Vill bara lägga till vårt ärende med Ekstrands som också gick till ARN där vi fick rätt men tyvärr ingen kompensation från Ekstrand trots att nämnden gick på linjen att kompensera oss med 28 000 kr.

Vi köpte totalt 15 dörrar av deras finare sortiment. Vid leverans var endast 2 av dessa felfria;

Flera dörrar, framförallt skjutdörrarna hade djupa jack.
Ett par dörrar hade fanérlister som hade lossnat.
Flera dörrar hade trasiga fanérkanter med stora sågsår.
Ett par skjutdörrar saknade beslag.
Det saknades kornischer för 2 enkelskjutdörrar.
Parskjutdörrar (2 par) var levererade som enkelskjutdörrar vilket gjorde att den ena dörren blev felvänd och inte gick hänga upp.

Som ni förstår trodde vi inte våra ögon men också också Ekstrands säljrepresentant i Stockholm och Ekstrands snickare från Osby sa att det var det värsta de sett. Men efter att Ekstrands VD talat med dessa så hade ändrat uppfattning. Men vi gav naturligtvis inte upp.

Efter många månader fick vi dörrarna reparerade (inte nya dörrar) vilket innebar kraftigt nedslipad fanèr. Vi tyckte naturligtvis att dörrarna inte var att betrakta som nya varför vi vände oss till ARN.

Jag skulle aldrig våga eller vilja i en reklamationshantering hos Ekstrand igen. Fungerar det så är det säkert bra men blir det problem - så glöm kundorientering.

Hälsningar/BS
 
Har Ekstrands dörrar. Har haft problem med att färgen lossnat och att att samtliga dörrar i huset och garaget slagit sig.
Har haft svårt att få ut Ekstrands för att undersöka problematiken men är nu lovade att de ska komma inom någon vecka. Återstår att se hur bemötandet blir....
 
Fortsättning på inlägg ovan.

Vi har nu haft ute Ekstrands som direkt erbjöd sig att byta ut samtliga dörrar. Well done!
 
Y
Halkade in på Ekstrands sida idag och gillade deras design på fönster.
Dock verkar många negativa här på forumet runt 2010.

Ekstrands kanske har gjort föbättringar sedan dess så tänkte väcka tråden och se om någon kan ge färsk rapport om sitt inköp.
 
Har vart tyst med rapporter så det kanske är fixat?

Gillar designen på deras dörrar! Och u-värdet
 
Jag undrar också hur Ekstrands är nu för tiden? Är det någon som har en färsk upplevelse?
 
Y
Ser fortfarande på Ekstrands fönster, bland deras nyhetsdel på internet så får man intryck av att det går framåt, men på Facebook så är det endel missnöjda kunder.

Ni andra som är nyfikna på Ekstrands fönster, har ni hittat liknande ifrån andra tillverkare?

Tycker alla andra verkar vara tillsynes omdöpta SP fönster.
 
Wasa Wasa skrev:
Hej alla!

Jag har haft stora problem med Ekstrands i Osby och vill med detta varna andra. De har levererat totalt 15 fönster och 2 fönsterdörrar i två omgångar. Vad gäller kvaliten finns inget direkt att anmärka på men det har varit mycket annat strul.

1. Leveranser på vift. Utlovat leveransdatum hålls inte och Ekstrands är helt oförmögna att spåra leveransen.

2. När leveransen väl kommer har det skickat en styckegodsbil utan baklift. Vilket var helt emot mina instruktioner.

3. Feltillverkad dörr. Spegeln på dörren var monterad snett. De hävdar att jag monterat dörren snett och hotar med dyra fakturor när det visar sig att "jag gjort fel". Efter ca 3 månadres tjafsande kom en snickare och bytte bladet i dörren. Den var feltillverkad och jag fick rätt.

4. Feltillverkad dörr nr 2. Salningsspåren på dörren var frästa relativt sett fel i förhållande till salningsspår på fönstren. Detta tog en massa mail och tid men de fixade det inom två månader.

I alla lägen har det visat en tråkig attityd och varit ganska snorkiga. Till och med VD för företaget vänder taggarna uttåt vid samtal och sådant rinner ju ner i organisationen. Dörrfel nr2 medförde att dörren inte kunde monteras och hela projektet blev försenat. Det faktumet har de totalt ignorerat och vägrar ge kompensation. Deras säljare erkände dock i telefon att han inte själv skulle acceptera att bli behandlad som jag har blivit.

Ekstrands i Osby saknar helt och hållet yrkesstolthet och känsla för goda kundrelationer. Har kollat runt lite och det är flera som varit med om liknande problem.

Mvh Wasa
Samma här. Satte in 6 fönster idag, saknade funktionalitet, sattes inte in några bleck, foder osv. Olika färg på karm och fönster,olika vit färg. Smutsiga handavtryck på vita väggar runt om. Snickarna var extremt oproffsiga. Lämnade massor av skit runt huset och i. Välj annat bolag!
 
A annalena_ skrev:
Samma här. Satte in 6 fönster idag, saknade funktionalitet, sattes inte in några bleck, foder osv. Olika färg på karm och fönster,olika vit färg. Smutsiga handavtryck på vita väggar runt om. Snickarna var extremt oproffsiga. Lämnade massor av skit runt huset och i. Välj annat bolag!
Vad svarade de när du reklamerade?
 
Bytte samtliga 8 fönster + altandörr förra året. Ekstrands Göteborg levererade o monterade. De gjorde ett fantastiskt bra jobb, allt från beställning till slutmonteringen inkl, nya fönsterbänkar o foder.
 
  • Gilla
Lövet19 och 1 till
  • Laddar…
Krokben
Jag lät Ekstrands byta ut två fönster hos mig i vintras, jag är helnöjd! Trevliga och noggranna snickare och jävlar så fort dem jobbade. Snyggare än förväntat blev det till och med!
 
A annalena_ skrev:
Samma här. Satte in 6 fönster idag, saknade funktionalitet, sattes inte in några bleck, foder osv. Olika färg på karm och fönster,olika vit färg. Smutsiga handavtryck på vita väggar runt om. Snickarna var extremt oproffsiga. Lämnade massor av skit runt huset och i. Välj annat bolag!
L Lasselano skrev:
Vad svarade de när du reklamerade?
De hörde av sig idag, hade sovit på saken och vill åtgärda allt som gått galet. Så nu hoppas vi på ett positivt slut trots allt. Jag får uppdatera Hur det går. Jag gissar att du jobbar på Ekstrands eftersom du verkar bo i krokarna av Osby och du får jätte gärna höra av dig om ett tag så kan du få full uppdate.
 
  • Gilla
whisperer och 1 till
  • Laddar…
Varning för Ekstrands dörrar!
Vi köpte en glasad pardörr från Ekstrands dörrar.
Allt fungerade och dörren kom hem till oss.
Där började problemen, skulle ta ur dörrarna ur karmen, men den högra dörren gick inte att få ur karmen. Gångjärnen linjerade inte mellan dörr och karm. Till slut gick det att lirka loss dörren. Mycket svårt att montera dörren i karmen.
Till slut fick vi ta bort två av de fyra gångjärnen för att kunna använda dörren. Då löpte dörren lätt.
Kontaktade Ekstrands dörrar och de skickade ett ” serviceteam ” som anlände sent en mörk kväll.
Jag fick serva dem med belysning och skruvdragare. De fick inte ordning på dörren, skyllde på att karmen satt lite fel. Dörren satt vid leverans i spänn i karmen, pga. monteringsfel från den polska tillverkaren.
Talade med Ekstrand och de blev då otrevliga och ville inte bytta den svängda karmen.
Dörren var dyr 27000kr. Man väntar sig bättre bemötande.
Efter nu tre år är dörren fortfarande inte okey.
Köp inte från det här skojarföretaget.
Leonardo Röd glasad pardörr från Ekstrands med justeringsproblem i gångjärn, monterad i en träfasad. Reflexion av fotograf och vitt hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.