McStewart skrev:
Största problemet med Dewalt-verkygen är att de har specialdimensioner på klingor och slipband m.m. Detta gör det svindyrt att köpa förbrukningsvaror till Dewalt. Det är nog där på där de tjänar sina pengar...

Satsa på riktiga proffsverktyg istället typ Makita m.fl. som använder standard förbrukningsgrejor. Större utbud och mkt billigare i längden.
Så du menar att Dewalt inte räknas till proffssegementet ?

3 års garanti har ja för mig att de är, även Europa garanti

Jag har köpt DeWalt en gång och blev ganska besviken. De kanske har hört till proffssegmentet en gång i tiden men det har gått utför. Vändsågen jag köpte fungerar visserligen numera men den var inne för garantireparation tre gånger under garantitiden. Bland annat två motorbyten. (Antagligen typfel, jag fick en modifierad motor andra gången och sedan dess har den hållt.) Tillbehören jag köpte blev jag tvungen att modifiera för att de skulle passa och fungera. Jag köper nog inte DeWalt igen. Numera blir det oftast blå Bosch eller Metabo. Just Metabo verkar ha lite tråkstämpel men grejerna är robusta.

Tråkigt o höra, ja har kört Dewalt i alla år och de har funkat ypperligt, även Milwaukee tycker ja levererar bra grejer, sen är de tunnsått, men tror de är mest en smaksak för varje person, tror inget av de dyrare märkena är nå bättre än de andra. Definitivt kvalitén är likvärdig för alla märken har sina måndagsexemplar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.