Jag var väldigt stolt över min dewalt gerkap + sågbord till den värdelösa mekaniskmen som håller fast sågen i bordet la av. Jag kan nu inte få loss den. Detta trots bara ett par gångers användande. Produkterna befinner sig fortfarande inom reklamationstid och trots det vägrar generalagenten inte skicka någon reservdel. Byggbolaget säljer inte längre produkten, men det har aldrig tidigare varit något hinder att få hjälp från agenten. Jag blir istället hänvisad till återförsäljare och att jag ska betala för reservdelen.

Vad är detta för service. USELT är vad det är. Jag kommer aldrig någon köpa något från dewalt!

Vad är det för del som gått sönder?

det är det svarta plasthantaget/spaken som håller fast maskinen i bordet

trattalask
Reklamera till byggbolaget i enlighet med konsumentköplagen. (Om du har köpt den som konsument vill säga...)
Så länge de inte har gått i konkurs så är det deras problem. Om de sedan hänvisar dig vidare någon annanstans så kan du gå viare, men om det inte leder någonstans så är det fortfarande den du köpte varan av som ansvarar för den inkomna reklamationen.
Kommer du inte vidare där så lämnar du in ett ärende hos ARN. Tänk bara på att skicka med bilder och dokumentation från början då du inte tillåts komplettera i efterhand.

Surt med strul men lycka till!

rakarör skrev:
det är det svarta plasthantaget/spaken som håller fast maskinen i bordet
Den delen är ju rätt robust, ivartfall så har mina fyra skenor inte uppvisat problem.
Är det en spricka som delat den, eller vid hålet där den är ledad?

rakarör skrev:
trots det vägrar generalagenten inte skicka någon reservdel.
Om generalagenten inte insisterar på att skicka dig en reservdel så har du en negation för mycket här... :)

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Dom är tyvärr lite känsliga i låsmekanismen. Om man sätter den på plats lite slarvigt så kan man skada handtaget/spaken. Borde inte vara problem att reklamera det (som goodwill i varje fall).

• Gilla
Joak
  • Laddar…
vem är "byggbolaget" i det här fallet? Det låter ju nästan som om du för garantianspråket själv mot dewalt och det är nog fel väg att gå.

Är det inom garantitiden så skall du gå till den som har sålt maskinen till dig. Inte till DeWalt centralt.

Tyvärr ingen bättring i ärendet. Byggbolaget hör inte ens av sig och Dewalt skickar mig vidare till återförsäljare som menar att de inte fixar det pga. den är inköpt 2013 och inte 2014.

Största problemet med Dewalt-verkygen är att de har specialdimensioner på klingor och slipband m.m. Detta gör det svindyrt att köpa förbrukningsvaror till Dewalt. Det är nog där på där de tjänar sina pengar...

Satsa på riktiga proffsverktyg istället typ Makita m.fl. som använder standard förbrukningsgrejor. Större utbud och mkt billigare i längden.

rakarör skrev:
Tyvärr ingen bättring i ärendet. Byggbolaget hör inte ens av sig och Dewalt skickar mig vidare till återförsäljare som menar att de inte fixar det pga. den är inköpt 2013 och inte 2014.
Så "Byggbolaget" är ingen återförsäljare?

Vem/vilka är detta "Byggbolaget"?

Märklig tråd, ska bli kul att se hur det här utvecklas.
Jag undrar också vad "byggbolaget" är.
Köpt 2013? Hur lång garanti har Dewalt?

Är väl 3 års reklamationsrätt mot ursprungs/tillverkningsfel som gäller oxå, vilket EJ skall förväxlas med garantitiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.