Detta finns även i ett annat inlägg men vill upplysa fler i "nutid" om detta företag..
Kan bara, liksom tidiga skribenter, varna för pellejönsföretaget Carporten.se och framför allt den person som driver det och som är kontaktperson i samband med beställningar, kundkontakt osv. Helt otroligt dåligt kundbemötande i samband med en retur som jag ville få gjord, där mycket tid lades ner på att förklara min situation, vad som skett etc. Inget som helst ansvar togs från företagets sida och det hela slutade med att jag fick betala för en produkt jag inte har kvar. Jag hade haft en helt annan uppfattning om företaget bara om jag hade fått ett respektfullt, professionellt och ödmjukt bemötande. Men detta är verkligen inte Carporten.se eller dess företrädares starka sida. Jag försökte även flertalet gånger komma i kontakt med dem på telefon utan att få något svar.
Det är, som en tidigare recensent skrivit, när något blir "fel" man ska utvärdera ett företags bemötande, hur de hanterar situationen. Även efter rådgivning av konsumentverket, konsumentvägledare samt en jurist fick jag medhåll från samtliga parter. Enligt dem uppträder "seriösa företagare" på ett helt annorlunda sätt. Det är dessutom inte första gången som företaget blir anmälda till ARN, de finns även på deras "svarta lista"!
Jag skulle kunna skriva MYCKET mer om detta men låter det vara därhän med uppmaningen att vad du än gör, gör det INTE med Carporten.se!
Kan bara, liksom tidiga skribenter, varna för pellejönsföretaget Carporten.se och framför allt den person som driver det och som är kontaktperson i samband med beställningar, kundkontakt osv. Helt otroligt dåligt kundbemötande i samband med en retur som jag ville få gjord, där mycket tid lades ner på att förklara min situation, vad som skett etc. Inget som helst ansvar togs från företagets sida och det hela slutade med att jag fick betala för en produkt jag inte har kvar. Jag hade haft en helt annan uppfattning om företaget bara om jag hade fått ett respektfullt, professionellt och ödmjukt bemötande. Men detta är verkligen inte Carporten.se eller dess företrädares starka sida. Jag försökte även flertalet gånger komma i kontakt med dem på telefon utan att få något svar.
Det är, som en tidigare recensent skrivit, när något blir "fel" man ska utvärdera ett företags bemötande, hur de hanterar situationen. Även efter rådgivning av konsumentverket, konsumentvägledare samt en jurist fick jag medhåll från samtliga parter. Enligt dem uppträder "seriösa företagare" på ett helt annorlunda sätt. Det är dessutom inte första gången som företaget blir anmälda till ARN, de finns även på deras "svarta lista"!
Jag skulle kunna skriva MYCKET mer om detta men låter det vara därhän med uppmaningen att vad du än gör, gör det INTE med Carporten.se!
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Lite roligt att villaägarnas egna tidning låter detta företag ha stora annonser i tidningen. Tycker det går emot vad villaägarna står för
Verkligen!
De kanske borde få denna information likväl som det finns mycket bevisning för. Frågan är om det hade påverkat något dock..
De kanske borde få denna information likväl som det finns mycket bevisning för. Frågan är om det hade påverkat något dock..
Jag sitter just i detta nu i "saxen", håller på att bygga en carport från dom. Var inte klok nog att läsa här innan projektet gått så långt att det inte gick att vända.
Jag har liknande problem som alla andra, dock så saknas inget vad jag vet. Anvisningarna är under all kritik, var dum nog att följa dom istället för att tänka själv. Nu står en plint gjuten på fel ställe.
Jag har inte gett upp hoppet om att ha en hyfsad byggnad stående om nån månad eller två, men man ska inte ropa hej...
Mailkonversationen med XXXXXX är ganska rapp, jag frågar om allt som inte framgår i anvisningarna och han börjar nog bli trött på det. Men en instruktion som faktiskt förklarar vad man skall göra hade löst detta problem. Det som slagit mig redan från första kontakten med honom (dom skickade fel ritning till mig) är hur defensiv han är, hugger direkt. Då hade jag inte läst alla omdömen men nu förstår jag bättre.
Nu är det som det är. Jag kör med öppna kort och försöker att göra det bästa av saken, så här långt tycker jag att det funkat förhållandevis bra, iallafall jämfört med många skräckexempel jag läst om.
/Anders
Jag har liknande problem som alla andra, dock så saknas inget vad jag vet. Anvisningarna är under all kritik, var dum nog att följa dom istället för att tänka själv. Nu står en plint gjuten på fel ställe.
Jag har inte gett upp hoppet om att ha en hyfsad byggnad stående om nån månad eller två, men man ska inte ropa hej...
Mailkonversationen med XXXXXX är ganska rapp, jag frågar om allt som inte framgår i anvisningarna och han börjar nog bli trött på det. Men en instruktion som faktiskt förklarar vad man skall göra hade löst detta problem. Det som slagit mig redan från första kontakten med honom (dom skickade fel ritning till mig) är hur defensiv han är, hugger direkt. Då hade jag inte läst alla omdömen men nu förstår jag bättre.
Nu är det som det är. Jag kör med öppna kort och försöker att göra det bästa av saken, så här långt tycker jag att det funkat förhållandevis bra, iallafall jämfört med många skräckexempel jag läst om.
/Anders
Redigerat av moderator:
Hehe....felstavningar på hemsidan. Känslan får sig en törn.
När man sedan kan läsa att Christina Grassl, som blev Svensk Mästare i störtlopp 1982, har köpt en carport från dem, ja då blinkar alla varningsklockor för mig!
När man sedan kan läsa att Christina Grassl, som blev Svensk Mästare i störtlopp 1982, har köpt en carport från dem, ja då blinkar alla varningsklockor för mig!
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Carporten har läst vad ni skriver här och har bett att få ge ett svar till TS Byggis234577:
---------
De Bygglovshandlingar som vi tagit fram specifikt till dig, är det vi har fakturerat, allt enligt gällande avtal.
Det är tråkigt att du gjort verklighet av de hot som du framställt. Här är urklipp från ditt senaste mejl
” Jag hoppas att ni kan tänka er att kompromissa om detta och sänka det pris ni anser att jag ska betala.
I det fallet kommer jag inte att göra någon anmälning till ARN och inte heller skriva några missgynnande recensioner. ”.
Hälsningar, Carporten AB
------
---------
De Bygglovshandlingar som vi tagit fram specifikt till dig, är det vi har fakturerat, allt enligt gällande avtal.
Det är tråkigt att du gjort verklighet av de hot som du framställt. Här är urklipp från ditt senaste mejl
” Jag hoppas att ni kan tänka er att kompromissa om detta och sänka det pris ni anser att jag ska betala.
I det fallet kommer jag inte att göra någon anmälning till ARN och inte heller skriva några missgynnande recensioner. ”.
Hälsningar, Carporten AB
------
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Carporten vill även svara anders_malmberg:
--------
Det är ju jättebra att inget saknades i din leverans. Det är vårt mål i alla våra leveranser.
Vi har alltid telefonsupport om något är oklart när man bygger.
Du beställde en specialtillverkad produkt med golv som vi inte har som standard.
I ditt fall så har vi ju förklarat allt via mail då du valde det alternativet.
Om du har flera frågor och funderingar så är det bara att du hör av dig igen.
Vi lämnar ingen sticket.
Men det tar lite längre tid för oss att upptäcka inlägg på forum då vi inte får någon vetskap om det!
Jag ser ingen notering på att vi skulle ha levererat fel ritning till dig.
Men även om så skulle ha varit fallet så har vi ju uppenbarligen skickat en ny till dig.
Vi ser till så att alla våra kunder får korrekta ritningar.
Carporten AB
-------------
--------
Det är ju jättebra att inget saknades i din leverans. Det är vårt mål i alla våra leveranser.
Vi har alltid telefonsupport om något är oklart när man bygger.
Du beställde en specialtillverkad produkt med golv som vi inte har som standard.
I ditt fall så har vi ju förklarat allt via mail då du valde det alternativet.
Om du har flera frågor och funderingar så är det bara att du hör av dig igen.
Vi lämnar ingen sticket.
Men det tar lite längre tid för oss att upptäcka inlägg på forum då vi inte får någon vetskap om det!
Jag ser ingen notering på att vi skulle ha levererat fel ritning till dig.
Men även om så skulle ha varit fallet så har vi ju uppenbarligen skickat en ny till dig.
Vi ser till så att alla våra kunder får korrekta ritningar.
Carporten AB
-------------
Hej.Marlen Eskilsson skrev:
Carporten vill även svara anders_malmberg:
--------
Det är ju jättebra att inget saknades i din leverans. Det är vårt mål i alla våra leveranser.
Vi har alltid telefonsupport om något är oklart när man bygger.
Du beställde en specialtillverkad produkt med golv som vi inte har som standard.
I ditt fall så har vi ju förklarat allt via mail då du valde det alternativet.
Om du har flera frågor och funderingar så är det bara att du hör av dig igen.
Vi lämnar ingen sticket.
Men det tar lite längre tid för oss att upptäcka inlägg på forum då vi inte får någon vetskap om det!
Jag ser ingen notering på att vi skulle ha levererat fel ritning till dig.
Men även om så skulle ha varit fallet så har vi ju uppenbarligen skickat en ny till dig.
Vi ser till så att alla våra kunder får korrekta ritningar.
Carporten AB
-------------
Det är ju jättebra att inget saknades i din leverans. Det är vårt mål i alla våra leveranser.
Vi har alltid telefonsupport om något är oklart när man bygger.
Svar: Jag har mer eller mindre daglig kontakt med Magnus gällande brister eller frågor i bygget. Responsen är snabb (vilket jag påpekat tidigare) men inte alltid helt pedagogisk. Av den anledningen vänder jag mig ibland hit för råd. Ingenting saknades (även om jag tycker att tröskel, dörrfoder och kilar för montering av karmdörr skall ingå, vilket det för övrigt hänvisas till i beskrivningen).
Du beställde en specialtillverkad produkt med golv som vi inte har som standard.
I ditt fall så har vi ju förklarat allt via mail då du valde det alternativet.
Om du har flera frågor och funderingar så är det bara att du hör av dig igen.
Vi lämnar ingen sticket.
Svar: "Specialtillverkad" tycker jag är viss överdrift. Ni har inte tillverkat någonting mer än att fylla i en annan plocklista till byggvaruhuset "Optimera trä" och skickat mig en bild på carporten utvändigt. Alternativet golv gick att klicka i när jag beställde produkten (för övrigt ett tillval på nästan 10.000kr) att ni sedan inte ens kunde skicka med några instruktioner för hur det ska byggas gör ju er frikostiga support till mer ett nödvändigt ont än en god service. Varje steg som är oklart ger oftast en väntetid till nästa dag innan svar, om man skall följa era instruktioner (vilket är lite av hela poängen med en byggsats).
Men det tar lite längre tid för oss att upptäcka inlägg på forum då vi inte får någon vetskap om det!
Svar: Alla frågor om bygget jag skrivit här har jag självklart också tagit upp med Magnus, men i vissa fall så räcker inte det eller så tar det lite för lång tid att få svar. Naturligtvis förväntar jag mig inte att ni skall leta upp mina frågor till er lite godtyckligt på internet.
Jag ser ingen notering på att vi skulle ha levererat fel ritning till dig.
Men även om så skulle ha varit fallet så har vi ju uppenbarligen skickat en ny till dig.
Vi ser till så att alla våra kunder får korrekta ritningar.
Svar: Att du inte hittar någon info om detta är föga förvånande, men ni skickade ritningar på en carport av modell utan golv (viken har en annan höjd). En ny och rätt ritning skickades dock väldigt snabbt efter det.
Här är för övrigt en av balkarna som ni skickade ut till mig:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Oavsett vad carporten svarar här så är det inget bra företag med kvalité, det har många fått erfara och det finns ävrn på forumet. Men billiga kanske dom är iaf.
Klicka här för att svara