83 281 läst ·
95 svar
83k läst
95 svar
Varning för Byggmax skruv!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 419 inlägg
Å ena sidan kan man ju hävda att du köpte fel sak, vilket knappast är Byggmax fel.. Att fästa någonting med lägre klass än 8.8 är onödigt, speciellt som Byggmax faktiskt säljer bra skruvar i klass 8.8 på lösvikt, rätt billigt...B bordsskiva skrev:Då passar jag på att varna för Byggmax varmgalvade gängade stänger och varmgalvade muttrar! Rena skräpet!
Fäste staketstolpar mot ingjutna stolpjärn i somras men tvingades köpa nytt material från riktig firma som säljer på nätet. Hållfastheten var kass, gick inte att dra muttrarna och gängorna brast hela tiden, alt tappade förspänningen. Försökte rädda med dubbla muttrar per sida men det var lönlöst.
Klagade i affären men personalen förstod inget tekniksnack alls. Fick byta ut för 20m staket! De riktiga skruvarna (som även hade en materialspec beskriven) kunde man dra efter behov. Förlorade 3-400 kr och ca 15h på detta.
Mycket arbete
Å andra sidan så undrar jag ju vad de här oklassade gängstängerna är till egentligen...
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Var och en är sin övertygelse salig. Själv upplver jag att byggmax nog inte var närvarande den dagen då ordet kvalitet uppfanns. De få gånger jag besökt butiken har allihopa slutat i stor besvikelse och ett besök till annan affär.Z zingo skrev:Lite onödigt att överdriva, kanske? Jag har byggt tre byggnader från grunden med 80-90% virke och material från Byggmax och aldrig haft några problem alls. Enligt mig Sveriges bästa kedja någonsin. Deras jämförelsevis pyttesmå butiker har nästan alltid allt man behöver när man behöver det. Och nej, jag jobbar inte på Byggmax...
Tyvärr är man inte klokare än att man upprepar samma misstag flera gånger, alltid med samma snöpliga resultat. Numera har jag i alla fall lärt upp sambon så att hon vet att varje gång jag nämner byggmax så ska hon förbjuda mig från att besöka den butikskedjan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 395 inlägg
Själv upplever jag att man ofta kunde köpa exakt samma prylar som finns hos byggmax till 50-100% högre priser hos Woody (numera Beijer).
Jag är oftast nöjd med Byggmax. Tycker tvärtom att man ofta kör till Bejiers eller Woody och sen i ren förskräckelse kör till Byggmax för att köpa samma saker mycket mycket billigare.
Här är personalen på Byggmax mycket trevligare än de på både Woody och Bejiers.
Om vi ska återgå till topic. måste jag berätta att jag lyckats knäcka huvudet på en massa byggmax gipsskruvar i veckan. Har skruvat upp Fermacell-gips i ett framtida badrum och skallarna höll inte utan det slutade med att jag fäste skivorna med spånskiveskruv...
Här är personalen på Byggmax mycket trevligare än de på både Woody och Bejiers.
Om vi ska återgå till topic. måste jag berätta att jag lyckats knäcka huvudet på en massa byggmax gipsskruvar i veckan. Har skruvat upp Fermacell-gips i ett framtida badrum och skallarna höll inte utan det slutade med att jag fäste skivorna med spånskiveskruv...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varning för elfirma Elaby el och bygg AB! (Stockholm)
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Varning för Byggmax produkter - ingen kvalitetskontroll
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Byggmax Takfärg
Byggmaterial & Byggteknik -
Varning för Byggmax Lätt Hand Spackel!!
Färg, Måla & Tapetsera -
Varning för Byggmax dosor!
El