Beställde den 5 /3 en del varor från Expressel i umeå väntade till den här veckan innan jag började rota vart mina grejor tagit vägen ... mysko med tel.svarare inga svar på mail.... i dag är jag ledig så jag kollade lite mer noga Jodå.... Konkurs inledd 9/3 men hemsidan funkar fortfarande normalt (!) passa er så att ni inte går in och betalar något i förskott verkar klart oseriöst att inte stänga hemsidan....q(;^;)p
får väl se om man får nån pluring tillbaka eller vad som sker...:(

Har du betalt med kort så går du bara till banken och gör en reklamation så bör du med största sannolikhet få pengarna tillbaka. En av fördelarna med att handla på kort ;-)

Synd, jag uppskattade den firman både vad det gäller snabbhet och prismässig konkurrenskraft. Börjar nämligen ledsna lite på elbutik.se då de verkar ha växt ifrån sig själva lite, så gärna fler el-internetbutiker.

Oj :( Även jag brukar handla där. Synd att de gått i KK för de var både hjälpsamma o snabba :)

Expressel har man handlat en del av - Tråkigt att de går i graven. Som sagt - Fler internet El butik behövs, ingen har väl råd att köpa allt elmateriel på Bauhaus heller!

Vad skiljer i pris att köpa från en online butik och en elgrossist? Själv brukar jag alltid köpa privat från elgrossisten där jag handlar varje dag.

Har man möjlighet att handla hos en grossist till bra priser så är det ju en fördel - Jag handlar tex allt mitt byggmaterial till snäppet under ByggMax priser hos min leverantör av virke skivmateriel och dyl.
Men sysslar man inte med el och behöver ett par renova brytare så ligger dom kanske på 30%-40% mer i pris hos lokala butiken än om man väljer att handla hos tex ExpressEl eller Elbutik.
Min lokala elbutik där jag kan handla på faktura är minst 100% dyrare när det kommer till downlights, dimmers samt transformatorer. Om man jämför med Elbutik tex.

Kila in och jämför själv på tex ExpressEl och Elbutik. Båda är (Var i ExpressEls fall) mkt bra butiker med i mitt tycke väldigt bra priser! Snabba leveranser och bra support - Iaf över telefon, mail kan lätt dröja.

slacker skrev:
Har man möjlighet att handla hos en grossist till bra priser så är det ju en fördel - Jag handlar tex allt mitt byggmaterial till snäppet under ByggMax priser hos min leverantör av virke skivmateriel och dyl.
Men sysslar man inte med el och behöver ett par renova brytare så ligger dom kanske på 30%-40% mer i pris hos lokala butiken än om man väljer att handla hos tex ExpressEl eller Elbutik.
Min lokala elbutik där jag kan handla på faktura är minst 100% dyrare när det kommer till downlights, dimmers samt transformatorer. Om man jämför med Elbutik tex.

Kila in och jämför själv på tex ExpressEl och Elbutik. Båda är (Var i ExpressEls fall) mkt bra butiker med i mitt tycke väldigt bra priser! Snabba leveranser och bra support - Iaf över telefon, mail kan lätt dröja.
Tack för klargörandet.
Brukar sällan köpa material privat så jag har inte jämfört priserna.

PCLarsson skrev:
Har du betalt med kort så går du bara till banken och gör en reklamation så bör du med största sannolikhet få pengarna tillbaka. En av fördelarna med att handla på kort ;-)
Går dock inte om det är ett betalkort, måste vara kreditkort.

Hoppsan...
Då hamnade jag precis på rätt sida problemen. Fick min sista leverans till mitt badrum från expressel den 24 februari.

/Göran

Snailman
hemsidan är fortfarande uppe...

På hemsidan nu. Ingen övrig information om hur det ska gå till.
Konkursutförsäljningen har börjat. Allt ska bort

Det står också
"Besök Expressel på Fatvägen 6, Umeå
Först till Kvarn........
Mån-Fre 9-16
Ring 070-5624969
s p e t t at telia.com "
Verkar som att utförsäljningen är i butiken i Umeå

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.