NetNut skrev:
Vi är många som undrar om Borohus tagit sig i kragen eller fortfarande maskar, Hur har det gått ? Inga färska bilder på mer skrämmande montering/misstag ???
Haha nej Borohus har inte tagit sig i kragen utan är ursinniga för att Gar-bo vill åtgärda felen.
Har faktisk bilder på eländet,ska se om jag kan posta dom här.

P
Vad är detta för elände? Vandrarhem? Lita inte på Gar-Bo, de har ett osunt nära samarbete med hustillverkarna. :thumbdown:

phälle skrev:
Vad är detta för elände? Vandrarhem? Lita inte på Gar-Bo, de har ett osunt nära samarbete med hustillverkarna. :thumbdown:
Tyvärr verkar det faktiskt så :-(
Vi har ju betalat 64000 i självrisk tll Gar-bo för att de över 154 felen ska åtgärdas men inte ens 5% av felen har åtgärdats och vi betalade dessa pengar i Augusti 2011, Gar-bo låter Borohus har alldeles för mycket att säga tilll om och därför fördröjningen.

Låter som du behöver en advokat.

hempularen skrev:
Låter som du behöver en advokat.
Vi har en,men det leder ingenstans nu då Gar-bo tagit över. Enda val vi har kvar är att stämma alla inblandade känns det som :-(

I princip så måste det ju finnas en tidsgräns även för hur länge Garbo kan få hålla på. Man kan ju se det som att nu är Garbo entrepenör för ert bygge.

Och det borde ju gå att sätta samma typ av ultimatum som i andra byggsammanhang "är ni inte färdiga senast om 3 veckor så tar vi in en annan entrepenör på er bekostnad", något i den stilen.

Vad gäller vandrarhemmet så tycker jag att du skall leta efter alternativ själv, kanske se om det går att hyra en villa, eller om något hotell på lämpligt avstånd har lägenhetsuthyrning, sådant finns men är ofta riktat mot företag. Ställ sedna alternativet som motförslag till Garbo.

Det kan ju vara värt att kolla vandrarhemmet också, en del sådana är faktiskt väldigt bra, med riktiga lägenheter. Man behöver ju inte stirra sig blind på att det kallas vandrarhem.

hempularen skrev:
I princip så måste det ju finnas en tidsgräns även för hur länge Garbo kan få hålla på. Man kan ju se det som att nu är Garbo entrepenör för ert bygge.

Och det borde ju gå att sätta samma typ av ultimatum som i andra byggsammanhang "är ni inte färdiga senast om 3 veckor så tar vi in en annan entrepenör på er bekostnad", något i den stilen.

Vad gäller vandrarhemmet så tycker jag att du skall leta efter alternativ själv, kanske se om det går att hyra en villa, eller om något hotell på lämpligt avstånd har lägenhetsuthyrning, sådant finns men är ofta riktat mot företag. Ställ sedna alternativet som motförslag till Garbo.

Det kan ju vara värt att kolla vandrarhemmet också, en del sådana är faktiskt väldigt bra, med riktiga lägenheter. Man behöver ju inte stirra sig blind på att det kallas vandrarhem.
Tack!! Vi har nu mailat Gar-bos konsult om det du skriver och hoppas att han svarar denna gång!
Snickaren som känner försäljaren kom med idén att vi kunde bo i Borohus visningshus under tiden, verkade som att konsulten tyckte att det var en bra idé eftersom han skulle prata med Borohus.
Men för oss är detta inget alternativt eftersom jag inte skulle vara trygg där. Återförsäljaren är ju tjenis med entreprenören som uppträtt hotfull flera gånger!

Redigerat:
P
Arr Gar-Bo anlitat en konsult låter som en fördröjande åtgärd. Har konsulten fullmakt att afera som ombud för Gar-Bo? Det bör han ha.

Bilder1651.jpg

Det här ska föreställ medieskåp som vi betalat 23 000 för....

Observera att jag skrev om ett förslag som borde vara värt att undersöka. jag VET inte om man kan ställa sådana krav mot Garbo, bara att det verkar rimligt.

Inkluderade inte det priset även kabeldragningen av nätverkskablar i huset?

Bilder1655.jpg
Vet inte ens hur jag ska förklara detta.... men från denna värmemodul rinner det vatten konstant! Vi har en badbalja under som blir fylld varje dag.

hempularen skrev:
Observera att jag skrev om ett förslag som borde vara värt att undersöka. jag VET inte om man kan ställa sådana krav mot Garbo, bara att det verkar rimligt.
Det är lugnt,jag menade bara att vi skickat mail angående evakuering och boende.

I modulen, var kommer vattnet ifrån? Det måste ju gå att se vilken koppling som läcker?

Dessutom så skall en sådan modul ha ett skvallerrör som mynnar i ett utrymme där vattnet inte gör skada, och snabbt upptäcks.

phälle skrev:
Arr Gar-Bo anlitat en konsult låter som en fördröjande åtgärd. Har konsulten fullmakt att afera som ombud för Gar-Bo? Det bör han ha.
Ja,det har han!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.