C
pacman42 pacman42 skrev:
När det gäller Waymo (Google autonoma bilar) så kör de förbi köerna och tränger sig in, det finns ingen som den mänskliga föraren kan bli arg på - så därför fungerar strategin.
Jag var mer inne på rena trafikbrott, meja ner fotgängare och cyklister, m.m.

pacman42 pacman42 skrev:
När det gäller Waymo (Google autonoma bilar) så kör de förbi köerna och tränger sig in,
De gör alltså som man ska och nyttjar den befintliga infrastrukturen fullt ut med därmed positiv samhällsnytta, eller missförstår jag hur de kör?

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Org i Emacs is das shit!
När LibreOffice inte längre leverar så blir det nog Emacs jag vänder mig till.
Texteditor = valfri textredigerare inkl. emacs, vi, nano, TextEdit, BBedit m.fl.. Använder själv macOS Textredigerare, IAwriter eller nano.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De gör alltså som man ska och nyttjar den befintliga infrastrukturen fullt ut med därmed positiv samhällsnytta[…]
Så länge de kör hela vägen fram i rimlig fart i förhållande till andra kön så 😉

pacman42 pacman42 skrev:
"Det är fascinerande hur mycket en AI kan om områden där jag inte kan något, och det är lika fascinerande att se hur mycket fel den har inom områden där jag är mycket kunnig!"
Det låter som en variant av Gell-Mann amnesia

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
H hjalmar17 skrev:
Det låter som en variant av Gell-Mann amnesia
Ja, så är det naturligtvis. AIn är i praktiken som en tidning i detta fallet. Om någon inte orkar googla Gell-Mann amnesia så finns här en definition av det:
- https://juliankingnz.substack.com/p/ai-and-the-gell-mann-amnesia-effect
1783099075009.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kan klippa in ett par roliga serie-stripar om det också - jag tror att någon av dessa undermedvetet inspirerade mig till uttalandet:
1783099088257.png
Skapa konto
1783099178365.png

Jag misstänker att det är någon Dilbert-strip jag läst...

• Gilla
  • Haha
NL12345 och 4 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu har vi blivit kontaktade av tre olika företag i byggbranschen som har sökt referenser på sig själva i diverse AI-tjänster, och fått till svar att de ligger med på vår Svarta lista. Det är bara det att de inte ligger där och har aldrig gjort. En av de som kontaktat oss är Johan Nilsson vid Södra Sthlms bygg & plåtslageri AB. Han hade googlat sitt eget företagsnamn i AI-läge och fått fram det här:

Du kan läsa blogginlägget här: Varning: AI hallucinerar referenser på Byggahus.se
När uppdateras er lista?

S sandraplate skrev:
När uppdateras er lista?
Från main-loopen, så varje tick. Eller det var nog inte min lista du tänkte på nej..

Försvinner företag från listan någonsin, även om de inte följer ARNs beslut?

Min konversation härom veckan med ChatGPT. Slöseri på el.
Men Murbruk B verkar vara rätt svar då det ofta står Murbruk B M2.5 på förpackningen.

01.png
Skapa konto
02.png
Skapa konto
03.png
Skapa konto
04.png
Skapa konto

• Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu har vi blivit kontaktade av tre olika företag i byggbranschen som har sökt referenser på sig själva i diverse AI-tjänster, och fått till svar att de ligger med på vår Svarta lista. Det är bara det att de inte ligger där och har aldrig gjort. En av de som kontaktat oss är Johan Nilsson vid Södra Sthlms bygg & plåtslageri AB. Han hade googlat sitt eget företagsnamn i AI-läge och fått fram det här:

Du kan läsa blogginlägget här: Varning: AI hallucinerar referenser på Byggahus.se
Viktigt ämne.

Men jag studsade på rubriken.

Tror inte för ett ögonblick att AI har förmåga att hallucinera.

Det är andra gången på en vecka som jag möts av den felskrivningen.

Ordet som avses är nog "fabulera".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.