3 251 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Varmvattnet dröjjer.
Hej,
När jag vrider på vattnet i huset kommer det bara kallvatten till en början. Justerar jag mot varmare vatten kommer det inget vatten alls. Efter 1/2 minut kommer varmvattnet och allt fungerar normalt, dock med lite dåligt tryck i duschen.
Vattnet kommer från egen brunn som pumpas upp med en Selecta HN5893 pump. Var inget mottryck i tanken men har blåst i 2.0 bar enligt instruktioner. Trodde jag löst problemet här då det verkade bättre till en början, men inte. Varmvattnet passerar även en 50 liters varmvattenberedare.
Vad kan detta bero på?
När jag vrider på vattnet i huset kommer det bara kallvatten till en början. Justerar jag mot varmare vatten kommer det inget vatten alls. Efter 1/2 minut kommer varmvattnet och allt fungerar normalt, dock med lite dåligt tryck i duschen.
Vattnet kommer från egen brunn som pumpas upp med en Selecta HN5893 pump. Var inget mottryck i tanken men har blåst i 2.0 bar enligt instruktioner. Trodde jag löst problemet här då det verkade bättre till en början, men inte. Varmvattnet passerar även en 50 liters varmvattenberedare.
Vad kan detta bero på?
Redigerat:
Blandaren är en 1 år gamal Gustavsberg.Ludwig skrev:
Öppnar jag varmvattnet fullt och inte använt det på ett tag kommer det bara luft. Hade kunna leva med att det tar ett tag innan temperaturen stiger men att det inte kommer något vatten alls när jag vrider på varmvattnet är inte ok.
Det var underligt, har den alltid varit sådan? Kan det vara någon slags termostat som leder vattnet bort inledningsvis?hanchen skrev:
Eller, det kanske kan vara luft i varmvattenberedaren? Är det varm luft som kommer?
Klicka här för att svara