Hej!

Vi köpte detta hus för 2,5 år sedan och har därför dålig koll på vilka modeller vi har som blandare. Fabrikatet är Mora. Allt har fungerat fint i 2,5 år, men idag var varmvattenvredet lite trögare än vanligt och gav aldrig varmvatten. Jag upptäckte då att man kunde vrida vredet flera gånger hela vägen runt genom att trycka in stoppen för temperaturer över 38 grader. Detta är något nytt. Till slut kunde jag skriva av hela vredet.

Det är inga problem med vattenflödena så filtren bakom tror jag inte har med detta att göra. Se gärna bifogad video för detaljer. Tycker ofta det säger mer än en bild.

Tacksam för hjälp om hur jag skulle kunna fixa detta själv om möjligt.
Stort tack!

Karlia
Jag bytte insats på min ca 20 år gamla morablandare för något år sedan. Det var inga problem. Visade bild på den och fick rätt grejer. Du kan ju alltid prova att skruva isär och se om det räcker med rengöring/justering till att börja med.

• Gilla
grapper
  • Laddar…
Om du inte får svar här har jag iaf fått uppfattningen att de är väldigt hjälpsamma på Mora. Maila dom med bild och dina frågor, så lär dom svara med vad du har och vad du behöver. Så var det för mig när jag bad dom om information kring en blandare.

• Gilla
grapper
  • Laddar…
Tack för era svar! Jag börjar med att kontakta Mora och se vad de råder mig att göra. Borde jag kanske gjort från början, men inte så jättevan att de kan tänka sig ge support så lång tid efteråt.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Jag fick support på min 20 år gamla.. Din ser modern ut i jämförelse. Tror de är medvetna om att människor väljer mora bla därför att det går att få reservdelar och support.

• Gilla
grapper
  • Laddar…
Maila bilden till FM Mattsson support more ingår numera i den koncernen, Man brukar få snabba svar.
https://www.fmmattsson.com/sv/kundsupport

Jag har en med samma problem och där är det dags att byta reglerkägla och känselkropp, fick skisser av FMM.

• Gilla
Jjjonas5420 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.