Ska bygga om ett fritidshus till permanentboende och undrar över hur stor varmvattenberedare som behövs. Hur stora varmvattenberedare har ni kära forumläsare? Vi är en familj med två vuxna och ibland 1-2 ungdomar. Funderar på en NIBE eminent på 100 liter. I fritidshuset har vi idag den lilla NIBE´n på 55 liter. Jag tror 100 liter räcker till disk och dusch för oss, vad tror ni??
 
Säkert. Men det blir inget badkar... :)
 
Jag hade nog tagit en 200L, finns inget värre än när varmvattnet tar slut.....
 
Vi bytte varmvattenberedare för 6 månader sedan, valde en NIBE Compact 200 l med rostfri tank.
Skall tilläggas att vi är två vuxna och två barn, och har badkar. :)
MVH/ DALE
 
Vi ska inte ha badkar.
 
Michailoff skrev:
Vi ska inte ha badkar.
En 200 liters kommer man långt med.Ställ temperaturen på ca 75 grader på beredaren och ställ tappvarmvattnet på ca 50 grader medhjälp av blandingsventilen så har du ca 300 Liter 50 gradigt vatten,och det räcker långt..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.