Hej alla kunniga

Har en vvb från -94 i huset och varje gång man stänger eller öppnar en kran hörs ett slående ljud under beredaren i ventilkopplet, hela avstängningsventilen med inbyggd backventil är ny men inte blandningsventilen.
Hör mer när tvätt/diskmaskin tar vatten då dessa inte är mjukstöngande men ljudet hörs även när jag tappar vatten i en blandare eller spolar i en toastol?
Tacksam för svar!

Krilleman
Byt backventilen som ska sitta i den kalla anslutningen på blandningsventilen också! (y)

Misstänker att ljudet kommer från blandingsventilen, osäker på om det sitter en backventil där mellan blandingsventilen och avstängningsventilen men ska jag lika tömma vvb så är det ju lika bra att se till att man har både en ny blandingsventil och en backventil! Den är ju trots allt 27 år gammal...

Krilleman Krilleman skrev:
Byt backventilen som ska sitta i den kalla anslutningen på blandningsventilen också! (y)
Misstänker att ljudet kommer från blandingsventilen, osäker på om det sitter en backventil där mellan blandingsventilen och avstängningsventilen men ska jag lika tömma vvb så är det ju lika bra att se till att man har både en ny blandingsventil och en backventil! Den är ju trots allt 27 år gammal...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.