Har tänkt skaffa en varmvattenberedare så jag slipper ha pannan (pellets) i gång enbart för varmvattnet.
Har kollt runt lite men är osäker på vilken storlek jag ska skaffa. Ex. så lät 60 liter väldigt lite till två personer då man ju lätt gör av med så mycket under en långdusch. Men varmvattnet blandas ju förstås ut med kallt för att nå en mer behaglig temperatur. :)

Så räcker 60 liter för två personer, tillökning väntas i höst?

Nej det blir för lite. Dubbla den minst och att du inte ska fylla något badkar.

Har en begagnad Nibe Eminent-R 100 liters på gång nu. Vet dock ännu inte hur många år på nacken den har. Nibe gör väl bra grejer?

Vi hade en 100 liters som temporär lösning under ett år när vår panna hade gått sönder och vi väntade på installation av värmepump. Med 5 personer i hushållet så fick den sista som duschade väldigt lite varmvatten. Men efter ett tag så visste man ju det här och planerade därefter. Jag tror att ni klarar er bra med 100 liter.

Min är under 200 Liter. En större väghängd pryl och den räcker till två badkar med 35 gradigt vatten

Åker snart och hämtar en 100 liters Nibe Eminent-R från 1999, med nästan nybytt slinga i. Om ingen säger emot. :)

A
Jag har en 100 liters, två personer och jag har hittils inte blitt utan varmvatten (satte in den i Februari i år).

Så för två personer tycker då jag 100L räcker mer än väl.

Hej
Jag har en Nibe Cu 200 helt ny som fellevererats till vårt hus.
Kolla under säljes och ge ett pris.
Anders

Tack men har köpt den jag nämnde ovan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.