Jag ska byta ut min varmvattenberedare och har därför tagit in offert från några firmor i området. En av firmorna som jag anlitat tidigare och gärna skulle ta igen ger ett väldigt högt pris för själva varmvattenberedaren. Tror ni att dom försöker blåsa mig eller är det något jag missar? En Nibe 200 kopparbemantlad kostar 13 445 kronor med leverans hem till dörren om jag beställer den på nätet. Firman som jag kontaktat vill ha 20 314 kronor för samma produkt. Jag får inte detta att gå ihop och såklart installerar dom inte något man köpt själv.

Blåsa och blåsa... De har offererat ett pris. Det är upp till dig att avgöra om det är acceptabelt.

Tycker du att deras påslag är oskäligt så är det väl bara att pruta eller välja en annan leverantör.

B
Detta är en klassiker. För att hantverkaren ska kunna fakturera en låg timpeng, så har vissa sjuka materialpåslag.

Jag hade letat vidare bland andra hantverkare. jag arbetar inte med sådana hantverkare. Rimligt påslag är snarare 10% skulle jag säga. De sitter ju inte på dessa i lager, utan lägger väl en besättning när du accepterar offerten.

Jag har fått elektriker att installera mitt material, bilmekaniker att installera reservdelar jag köpt, och rörmokare att installera egenköpta saker. Det finns hantverkare som är flexibla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.