6 508 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
varmvatten/plattvärmeväxlare
Tack för debatt, intressant att följa.
Hittade detta på nätet.
http://dalea.du.se/research/archive...2ba8/f049bbce-b72b-40c2-ae25-dc42a893dc9b.pdf
Hittade detta på nätet.
http://dalea.du.se/research/archive...2ba8/f049bbce-b72b-40c2-ae25-dc42a893dc9b.pdf
gostap skrev:
Hejsan
En fråga beträffande värmeväxlare kontra tappvatten.
Har en 750 l tekniktank utan kamrörsslingor eller vv-beredare.
Funderar på att producera varmvatten (tapp) med en överbliven plattvärmeväxlare.
Men, hur ansluter man på bästa sätt? (växlarens retur på primärsidan) Vet ej hur mycket vattnet avkyls till på primärens retursida? Vill ju inte leda in för varmt vatten i botten på tekniktanken med tanke på skiktning/omrörning i tanken. Någon som har funderingar o lösning kring detta?
Mvh
Gostap
gostap skrev:
Hejsan
En fråga beträffande värmeväxlare kontra tappvatten.
Har en 750 l tekniktank utan kamrörsslingor eller vv-beredare.
Funderar på att producera varmvatten (tapp) med en överbliven plattvärmeväxlare.
Men, hur ansluter man på bästa sätt? (växlarens retur på primärsidan) Vet ej hur mycket vattnet avkyls till på primärens retursida? Vill ju inte leda in för varmt vatten i botten på tekniktanken med tanke på skiktning/omrörning i tanken. Någon som har funderingar o lösning kring detta?
Mvh
Gostap
Klicka här för att svara

