Bra, då är vi helt överens och resonerar på samma sätt.
Det är närmast en fråga om vad man ser som "obetydligt" i olika fall.:)
 
P
gostap gostap skrev:
Hejsan

En fråga beträffande värmeväxlare kontra tappvatten.
Har en 750 l tekniktank utan kamrörsslingor eller vv-beredare.
Funderar på att producera varmvatten (tapp) med en överbliven plattvärmeväxlare.
Men, hur ansluter man på bästa sätt? (växlarens retur på primärsidan) Vet ej hur mycket vattnet avkyls till på primärens retursida? Vill ju inte leda in för varmt vatten i botten på tekniktanken med tanke på skiktning/omrörning i tanken. Någon som har funderingar o lösning kring detta?

Mvh

Gostap
gostap gostap skrev:
Hejsan

En fråga beträffande värmeväxlare kontra tappvatten.
Har en 750 l tekniktank utan kamrörsslingor eller vv-beredare.
Funderar på att producera varmvatten (tapp) med en överbliven plattvärmeväxlare.
Men, hur ansluter man på bästa sätt? (växlarens retur på primärsidan) Vet ej hur mycket vattnet avkyls till på primärens retursida? Vill ju inte leda in för varmt vatten i botten på tekniktanken med tanke på skiktning/omrörning i tanken. Någon som har funderingar o lösning kring detta?

Mvh

Gostap
 
  • Oorganiserad pannrum med isolerade rör, en gammal panna, och elektriska installationer på en rosa vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
så här har jag min inmatningvia tank topp utgång via botten med backventil för att inte få självsirkulation när pumpen är off
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.