966 läst ·
2 svar
966 läst
2 svar
Varmvatten direkt ur blandaren, efter service
Hej, hade service här för någon vecka sedan och nu helt plötsligt är det jättevarmt vatten i blandaren direkt när man tar vatten, kall och varmvattenrören är varma.
Men går jag ut i pannrummet så är Kallvatten röret kallt och varmvatten röret jättevarmt.
Bägge rören som går från pumpen till utedelen är varma.
De ska kolla på det i slutet av veckan men tycker det verkar jätte konstigt.. Vad kan ha hänt?
Nu är det jättevarmt vatten när man tar varmt ur kranen.
IVT 400 X
googlade lite snabbt och det står att rören möts någonstans som gör att det varma värmer upp det kalla röret.. Men det är inte fesljumet utan varm som man dushcar i.
Men går jag ut i pannrummet så är Kallvatten röret kallt och varmvatten röret jättevarmt.
Bägge rören som går från pumpen till utedelen är varma.
De ska kolla på det i slutet av veckan men tycker det verkar jätte konstigt.. Vad kan ha hänt?
Nu är det jättevarmt vatten när man tar varmt ur kranen.
IVT 400 X
googlade lite snabbt och det står att rören möts någonstans som gör att det varma värmer upp det kalla röret.. Men det är inte fesljumet utan varm som man dushcar i.
allt ser normalt ut i mina ögon förutom att ikonen Varmvattenberedning är tänd hela tiden. Kan inget om detta men fungerade som det ska innan service. Gör de firmware updates när de servar? Måste blivit något fel att varmvattenrören och kallvattenrören är varma, men spolar man länge i kallvattnet blir det iskallt.A Alexn72 skrev:
Klicka här för att svara