Helt ny på hus, pumpar osv. Kan ni se på bilderna om nåt ser tokigt ut?
Flyttat till souterränghus från -76 på 119+106kvm varav bara garage är ouppvärmt. Energiklass B med bergvärmepump ctc ecoheat 400(tror jag), eldstad o ordentligt tätt. Har under 1.5mån pillat o ändrat på pumpen för att det är för varmt men hur mycket jag än sänker så är det fortfarande varmt. Höjt elementen från 3 till max (5) i alla rum (förutom sovrum som är på 0) just för att jag läst att det ska va på pumpen man sänker o inte element. Idag ändrade min man cirkulationspump från 1 till 2 men som jag förstår hjälper detta bara när det är för kallt inne?
Bor i södra Sverige o vi eldar i kassett i gillestugan ungefär varannan dag.

• CTC EcoHeat bergvärmepump display visar temperaturer och status: Tank övre 52°C, nedre 39°C, framledning 37°C, returledning 32°C.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på CTC värmepump visar systemdriftinfo med temperaturer: 1°C, 37°C, 32°C och en indikator på -1°C.
    Skapa konto
  • Skärm på värmepumpens kontrollpanel som visar rumstemperaturen och radiatorsysteminställningar, med knappar för natt- och semesterläge.
    Skapa konto
  • Värmepumpens display med inställningar: Max framledning 48°C, Min framledning avstängd, och andra värden som värme från ute 16°C.
    Skapa konto
  • Display på en bergvärmepump visar inställningar som kompressor, brinepump och tariff.
    Skapa konto
  • Diagram för värmesystemets driftinfo med temperaturkurvor för ute, framledning och retur.
    Skapa konto
  • Skärm på bergvärmepump som visar inställningar, inklusive Elpanna 40°C och Elpanna spets 70°C. Menyval och inställningar syns på skärmen.
    Skapa konto
Har det hänt något med shunt eller shuntmotor då det verkar skicka ut lite hög tempratur (37°)jämnfört med beräknad tempratur (27°).

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.