Enligt mina släktingar, bosatta i England, har man "alltid" denna typ av vattenvärmare där. "Vår" modell med en behållare känner de inte till alls.
Som tidigare nämts drar den mycket ström - sådär en 30 ampere. Du lär alltså få byta huvudsäkringarna i huset. En annan nackdel är att de ofta bara har ett effektläge. Man får reglera temperaturen genom att ändra vattenmängden: lite vatten och varmt eller mycket vatten och svalare. Känns inte som det är något jag saknar.
 
Varmvattencirkulation - är inte det ett alternativ? Någon som kan något?
 
Hej!

Vårt hus värms upp av en el/olje-panna från CTC. Den gör varmvatten med en genomströmningsväxlare. Lite mer info finns på http://www.ctcvarme.se/, elpannor.

Jag tycker att det fungerar jättbra.

:) Ulrica
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.