Hej.

Vårt kallvatten (i köket) får man ibland, inte alltid) vänta på. Vrider man på fullt kallt så kommer det varmvatten i 5-15 sekunder. Inte hett men varmt. Mysko, tycker jag.

Frågan är vad det kan bero på? Ligger rören för tätt eller vad?

(Frågan är kanske lite för generell att svara på men jag prövar ändå :-))

 
Eller kanske fel på backventilen till varmvattenberadaren så den trycker tillbaka varmvatten när vattnet expanderar av uppvärmningen?
 
kan vara så att en backventil e kass eller att du saknar det helt i någon kran vilket gör att varmvattnet går över i kallvattenledningen.

Prova spola kallt och känn sedan på kallvattenröret under bänken om detta blir varmt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.