Hej!
Vi har en liten toalett med handfat. När man spolar i toaletten och direkt tvättar händerna i handfatet så är vattnet väldigt varmt medans toaletten fylls upp igen.
Toaletten är en Gustavsberg och kramen är en beröringsfri som jag inte vet namnet på.
Någon som har något tips på varför detta uppstår?

F
Toaletten tar allt kallt vatten och kranen får hålla till godo med det varma, och utan kallvatten att blanda med blir det varmare än vanligt.
Tunna rör? Dåligt vattentryck?

• Gilla
Disktrasan
  • Laddar…
Kan det vara ett problem med lågt vattentryck?

Det finns troligen kran på inloppsröret till toan. Prova att stänga den till hälften, kommer att ta längre tid att fylla toan, men trycket till blandaren i handfatet borde bli bra.
En del blandare har tryckkänsliga ventiler så de kan kompensera om det är lågt tryck på antingen varmt eller kallt. Det blir då istället lågt flöde ur blandaren, men med rätt temperatur.

• Gilla
Fredrik Wild och 1 till
  • Laddar…
Min bästa gissning, trots att jag är medveten om att det finns många andra orsaker som kan orsaka ditt problem.
Men trots det, kvarstår min bästa gissning av att du har, i rummet, där du upplever problemet, en dålig/gammal blandare, eller en billig lågkvalitets blandare, och hade du bytt den, så är min gissning att problemet plötsligt upphör :)

min gissning är att blandaren har en inloppssil som är tät vilket toaletten inte har.......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.