Hej,

Som rubriken säger så är frågan kort och gott varför vattnet i duschen blir skållhett när jag spolar kallvatten i handfatskranen?

Mvh
 
S Sim Som123 skrev:
Hej,

Som rubriken säger så är frågan kort och gott varför vattnet i duschen blir skållhett när jag spolar kallvatten i handfatskranen?

Mvh
Kort svar är att kallvattentrycket inte är tillräckligt för tappning på två ställen samtidigt.
 
E Eby90 skrev:
Kort svar är att kallvattentrycket inte är tillräckligt för tappning på två ställen samtidigt.
Tack för svar. Troligtvis en omöjlig fråga att svara på utan att veta något om anläggningen men jag provar: Finns det någon enkel lösning?

//Simon
 
Du har kanske en trög termostat i duschblandaren som har svårt att ändra/strypa varmvattnet när kallvattentrycket sjunker.
Den ska ju blanda varm & kallt vatten till inställd temperatur och när kallvattnet "försvinner" så ökar andelen varmvatten ut ur blandaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.