Jag ska fästa tryckta 70-stolpar i betongplintar med ingjutna stolpjärn. Stolparna, som kommer att vara ca 150 cm höga, ska det sättas liggande ribbor på som skärmvägg.

Har kollat snabbt på nätet efter varmgalvad vagnsbult, vilket inte verkar så lätt att hitta. Hittade dock delgängad sexkantsskruv på Biltema, ser ut som en maskingängad franskskruv. Dessa i kombination med varmgalvade runda planbrickor och muttrar borde funka.

87-0204_s.jpg

Någon som har erfarenhet av dessa? Andra synpunkter?

Redigerat:
Mikael_L
Är alla delar varmgalvade är du nog med typ 100% säkerhet hemma.
Själv skulle jag inte tveka på dugligheten.

Jag antar att du menar den som kallas varmförzinkad, och det måste ju menas = varmgalvad.

Varför inte rostfritt?

petersson79 skrev:
Varför inte rostfritt?
För att det är så satans dyrt. Sen behövs det nog inte heller...

C
Finns det möjligen nån varmgalvad låsbricka av nåt slag är du ännu mer hemma, men det står ju stilla, så det ska väl inte riskera att gänga upp sig. Tänkte så att inte nån får den i huvudet efter ett par år.

cheetah1 skrev:
Finns det möjligen nån varmgalvad låsbricka av nåt slag är du ännu mer hemma, men det står ju stilla, så det ska väl inte riskera att gänga upp sig. Tänkte så att inte nån får den i huvudet efter ett par år.
Var tror du jag finner såna? Inte helt säker på vad du menar. Du menar inte låsmutter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.