2 766 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Värmetålig belysning till Ljusbox
Jag har snetak i badrummet. Då jag varit tvungen att lägga ventialationen i nocken har jag tänkt "kapa" denna på ett snyggt sätt.
Så här skall jag göra.
Längst upp i nock fäster jag ljuskällan
Ca 20 cm ner fäster jag en list på innervägg och en på yttertak, mellan dessa vilar en glas skiva.
Inga problem att bygga i sig men då jag kommer ha en glasruta in till bastun vill jag gärna ha samma lösning där och är fundersam på vilken slags ljuskälla man skall använda.
Helst vill jag även att den skall kunna dimmas.
Så här skall jag göra.
Längst upp i nock fäster jag ljuskällan
Ca 20 cm ner fäster jag en list på innervägg och en på yttertak, mellan dessa vilar en glas skiva.
Inga problem att bygga i sig men då jag kommer ha en glasruta in till bastun vill jag gärna ha samma lösning där och är fundersam på vilken slags ljuskälla man skall använda.
Helst vill jag även att den skall kunna dimmas.
Ingen som har några tankar om hur jag löser mitt problem?
Lite klurigt då jag inte vill ha punktbelysning utan att hela glasrutan är belyst och dimmrad samt värme
Men komm gärna med tips så att jag kan köra igång
Lite klurigt då jag inte vill ha punktbelysning utan att hela glasrutan är belyst och dimmrad samt värme
Men komm gärna med tips så att jag kan köra igång
Om man förutsätter att området bakom glasskivan räknas som en del av bastun finns det inte så många armaturer att välja på ,Ifö-electric har bla en plafond som man skulle kunna sätta i ena snedväggen.Vanliga glödlampor i som kan dimmas.Den är dock 240mm i diameter.Ensto har en plafond med diameter 250mm(E75 305 10).
Klicka här för att svara