Hej allesammans

Har märkt att värmeslingorna gällande golvvärme i halva vardagsrummet inte fungerar.

Tittar på styrdonet, som sitter löst.

Ska det se ut på detta vis?
Vad kan man själv göra åt detta?

Tack på förhand
 
  • Styrdonet till golvvärme visas löst monterat, med termometrar och vred markerade med siffror och pilar pekande på vissa komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på golvvärmefördelare med blå styrdon, ett markerat med röd pil, och vita termostatventiler i ett tekniskt skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvvärmesystemets styrdon med flera anslutna rör och en lös enhet markerad med röda pilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova med att trycka ner donet, det är snäppfäste på det. Vill den inte sitta kvar, kan du på något sätt se till med vad som helst att den blir kvar på plats. ( tejp fungerar inte, töjer sig ) Händer rätt som oftast på den modellen.
 
Kan ju vara så att det är snäppat loss för att den inte fungerar som den ska. Å det är väl det troliga då både 4a å 4c är öppna men inte 4b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.