920 läst ·
2 svar
920 läst
2 svar
Värmer fast det är varmt inne
Min ivt greenline ht+ med markslinga går lite väl ofta tycker jag.
Eldar endel både i v-rum och kök men ändå så går den rätt ofta.
Har innegivare men den är ställd så den påverkar inte pumpen, det var en kylmontör som sa att med innegivare så förkortas livslängden på pumpen pga att det blir många start/stopp istället för långa gångtider som ska vara bättre.
Antar att pumpen mäter på tillopp och retur och via det bestämmer om det saknas värme eller inte?
Isåfall så kanske jag ska dels sänka värmen i huset och höja diffen på T/R ?
Huset är enplans och enrörssystem
Eldar endel både i v-rum och kök men ändå så går den rätt ofta.
Har innegivare men den är ställd så den påverkar inte pumpen, det var en kylmontör som sa att med innegivare så förkortas livslängden på pumpen pga att det blir många start/stopp istället för långa gångtider som ska vara bättre.
Antar att pumpen mäter på tillopp och retur och via det bestämmer om det saknas värme eller inte?
Isåfall så kanske jag ska dels sänka värmen i huset och höja diffen på T/R ?
Huset är enplans och enrörssystem
Klicka här för att svara
