Min ivt greenline ht+ med markslinga går lite väl ofta tycker jag.
Eldar endel både i v-rum och kök men ändå så går den rätt ofta.

Har innegivare men den är ställd så den påverkar inte pumpen, det var en kylmontör som sa att med innegivare så förkortas livslängden på pumpen pga att det blir många start/stopp istället för långa gångtider som ska vara bättre.

Antar att pumpen mäter på tillopp och retur och via det bestämmer om det saknas värme eller inte?
Isåfall så kanske jag ska dels sänka värmen i huset och höja diffen på T/R ?
Huset är enplans och enrörssystem
 
Testa att stänga av cirkulationspumpen minst några dagar så kan du ju se hur långt ditt eldande räcker att värma i verkligheten.
 
J Josth skrev:
Testa att stänga av cirkulationspumpen minst några dagar så kan du ju se hur långt ditt eldande räcker att värma i verkligheten.
Nja det vet jag att det inte gör, vi jobbar rätt långa pass båda 2 så då blir det väl utkallt.

Ställde rumsgivarpåverkan på 3 och sänkte innetempen 0.5g
 
  • Gilla
CapnEastling
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.