Staffans2000
Nu skulle jag göra en mer vetenskaplig test genom att sitta framför maskinen och följa förloppet. Men se, det gick inte, för nu piper den samtidigt som alla symboler blinkar. Felkod E04. Aha, tänkte jag. Här har jag något att gå efter? Men icke, igen. Hur jag än letar hittar jag inte felkoderna till värmepumpstorktumlarhelvetet, som egentligen heter :EVOC 981A-S. Det är ingen av er som råkar ha Candys samlade felkoder som kvällslektyr?

Staffan

E04 är defekt program selector eller dess kablage.
En rengöring av selectorn kan hjälpa.

Staffans2000
O fan!
Tack.

Var hittade du den uppgiften?

Staffan

Staffans2000
Närmare en lösning. Det verkar vara programvredet som felar. Försökte torka några överkast på "auto". Det skulle ta tre timmar, men var färdig efter fyrtio minuter. Här ligger en hund begraven!
Torktumlarvärmespumpsfanskapets värme verkar fungera fint, för när jag känner på värmekanalen på baksidan, var den varm. Så, problemet ligger nog i att den tror sig vara färdig för fort.

Staffan

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Torktumlarvärmespumpsfanskapet
Ähh,glöm det ilandsproblemet,köp en liknande denna istället:
Svartvit bild på hopfällbar torkställning i metall rekommenderad av användare "Tvättarn".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh
Tvättarn!

• Gilla
Flowgren och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Så har jag haft det under hela mitt liv. Men när tvättstugan byggdes ut, fylldes den med skräp och det var då jag föll till föga för den västerlänska dekakadansen. För mycket pengar och för lite förnuft, helt enkelt.

Staffan

• Haha
MultiMan
  • Laddar…
De där små engångsflaskorna som säljs för ful-fyllning av bil-AC är det ingen som vet vad de innehåller. Troligen är det gasol/propan.

Staffans2000
Nu satte jag den på "rapid 40 min". Efter en stund började alla symboler blinka och felkoder E14 lös.

Staffan

Tyvärr, litar inte på vitvaror som heter Godis. Kanske signalerar den att pensionen är kommen...

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Staffans2000
Nu lade fanskapet av helt och hållet!
Inte en enda lampa lös. Efter lite tyckande i kablaget och boryblåsande av stora mängder damm gick jordfelsbrytaren. Därefter hoppade maskinen igång igen. Dock med samma felkoder E04 och E14.

Staffan

Hej Staffan2000!
Din candy evoc 981a-s är pensionerad.
Jag rekommenderar en bosch WTX8HEL9SN home professional istället det var ett tips.
Mvh matskillen

Staffans2000
Z zica skrev:
E04 är defekt program selector eller dess kablage.
En rengöring av selectorn kan hjälpa.
Går det att plocka isär programvredet, om det är det du mena? Den indikerar även då och då E14. Har du koll på vad den symboliserar?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nu skulle jag göra en mer vetenskaplig test genom att sitta framför maskinen och följa förloppet. Men se, det gick inte, för nu piper den samtidigt som alla symboler blinkar. Felkod E04. Aha, tänkte jag. Här har jag något att gå efter? Men icke, igen. Hur jag än letar hittar jag inte felkoderna till värmepumpstorktumlarhelvetet, som egentligen heter :EVOC 981A-S. Det är ingen av er som råkar ha Candys samlade felkoder som kvällslektyr?

Staffan
Krånglar Trabanten nu igen...?

Värmeelementet. Temperatursensorn
Eller styrmodulen.
Mvh matskillen

Det indikerar felkod e14
Byt värmeelementet eller temperatursensorn och om e14 inte försvinner tycker jag att du ska byta styrmodulen
Mvh matskillen

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.