Hej, har en värmepump luft/vatten. Modellen heter KCC Arctic 10. Jag bor i Sthlms-området. Pumpen (utedel) har nu stannat och återställning går inte att göra då allt i pumpen dog. Alltså helt död. Är det någon som vet vart jag kan vända mig för få en service utförd. Har talat med en hel del men de säger att dom inte känner till fabrikatet eller att dom bara jobbar med; så anger dom ett fabrikat. Har kollat med tillverkaren och ingen tycks känna till vem eller vilka som kan seva en sådan pump. Alla uppslag är välkomna. Mvh Freddy

Hej! Hör med grossisten Ahlsells. Jag tror KCC såldes inom deras domäner en gång i tiden. De borde veta något om servicemöjligheter. Den borde vara runt 15 år eller äldre nu?

Hej Josth, alldeles riktigt, Ahlsell gjorde ett paket med denna pump + en Sanyo panna. Tror inte det finns något folk kvar som vet något om denna i dag. Nja den installerades 2008 så det blir ca 14 år nu. Tror den tillverkades av Insta och såldes sedan via Euronom som fungerade som ÅF. Ahlsell gjorde som sagt ett "paket" där denna ingick. Tack för ditt svar.

• Gilla
Josth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.