K Kane skrev:
Inget extra för arbetet?
Det står- tillkomande arbete , rör
 
Var det bara 2000 spänn så är det "peanuts" om han la ner 2 dagar istället för 5 timmar (vilket iofs låter alldeles för lite kalkylerat i sig) och i övrigt gjort ett bra jobb. Hela jobbet gick väl ändå på en bit över 100 k?
 
useless useless skrev:
Du svarar inte på frågan; Var det en fastprisoffert eller ett uppskattat pris? Exakt vad står det i "offerten"? Jag skrev redan, i offerten står - Utbyte från/tillluftsvärmepump:
bortkoppling av befintlig panna,leverans samt installation av ny panna; sammankoppling av rör, ventiler, delar; ur och inkoppling av el till vp, uppstart, luftning av system- pris 95000
 
Det var fastpris, inkl. allt
 
Fairlane
Fastpris är fastpris. Ibland jävlas de ett och då tjänar man mindre, ibland flyter det och då tjänar man mer. Kunden betalar oavsett endast det man kommit överens om.
 
K krambriw skrev:
Var det bara 2000 spänn så är det "peanuts" om han la ner 2 dagar istället för 5 timmar (vilket iofs låter alldeles för lite kalkylerat i sig) och i övrigt gjort ett bra jobb. Hela jobbet gick väl ändå på en bit över 100 k?
Jag vill inte betala , oavsätt om det är "penuts" eller inte , Fast pris är fast pris för mig, det var 95`tot. Han kunde titta på rören när han var här och se om de passar eller inte, i stället sa han - men det blir lätt, degamla går ut den nya koppla på , enkelt att koppla då är det samma modell, alltså
 
Visst är det så, har du fastpris så har du

Låter billigt att få en ny Comfortzone installerad för det priset. Vad var det för modell?
 
R Rebeka skrev:
Det var fastpris, inkl. allt
Dåså. Betala enligt offerten och bestrid resten om du inte får en ny faktura som är rätt.
 
K krambriw skrev:
Visst är det så, har du fastpris så har du

Låter billigt att få en ny Comfortzone installerad för det priset. Vad var det för modell?
ingen aning :)
 
R Rebeka skrev:
ingen aning :)
Har du köpt något för nästan 100 000:- utan att veta vad det är?
 
useless useless skrev:
Har du köpt något för nästan 100 000:- utan att veta vad det är?
det var värmepump, comfort, men kan inte serie
 
R Rebeka skrev:
Fast pris är fast pris för mig, det var 95`tot.
Om nu fakturan är på 97' i st f 95' kan det vara värt att betala merkostnaden. Nån gång behöver pumpen service/reparation och då kan relationen vara bra att ha vårdad. Det var ju ändå 1 dags extra arbete enligt dig.
 
Förväxlar du inte namnen nu?? Firman kanske heter Comfort och dom har installerat en värmepump av något (okänt) fabrikat och (okänd) modell
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
K Kane skrev:
Om nu fakturan är på 97' i st f 95' kan det vara värt att betala merkostnaden. Nån gång behöver pumpen service/reparation och då kan relationen vara bra att ha vårdad. Det var ju ändå 1 dags extra arbete enligt dig.
Vad menar du, skulle han avstå från servicen, är det en seriös instalatör?
 
K krambriw skrev:
Förväxlar du inte namnen nu?? Firman kanske heter Comfort och dom har installerat en värmepump av något (okänt) fabrikat och (okänd) modell
Låter visserligen troligt, men det känns ändå osannolikt att Comfort skulle göra nånting för under 200 000:- .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.