Bygger ett fritidshus på 65 kvadrat. Har satsat på gjuten platta med golvvärmeslingor. Värmebehovet är ca 3Kw. Funderar nu på vilken typ av värmekälla jag ska använda. Huset är ju inte så stort så det kanske räcker med en liten elpanna, vilket känns som en försvarbar investering. En frånluftsvärmepump är ju också ett anternativ men känns som överkurs i ett så litet hus.
Någon som har erfarenhet?
Synpunkter?