Bowman
Det bara slog mig idag, kostar värmepumpen mer ju högre värme jag sätter den på?
Eller spelar det ingen roll?

Jag har en luft luft skulle jag tro den kallas..
 
Redigerat:
I allmänhet lär den göra det. Ju varmare du har inomhus desto mer förbrukar värmepumpen. Undantaget är om den inte klarar att värma upp till inställd temperatur. Den kan inte gå på mer än max.

Erik
 
Bowman
Ja ok.
Tack!
 
Ja.
Det är dyrare att tillverka 35 gradig luft än 30 gradig luft
det är också dyrare att värma rumet till eh högre tempratur med samma grad tal på luften, genom att pumpen då går längre stunder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.