Jag har nyligen flyttat till ett radhus på två våningar och är lite fundersam på värmesystemet här. Problemet är att på entréplanet så är det mycket kallare än på övervåningen(skiljer ca 5grader), det är väl logiskt kanske med tanke på att värmen stiger. Det är fjärrvärme installerat och det är en-krets radiatorer. Det jag tycker är problemet är att radiatorerna på entréplanet är mycket kallare än på övervåningen(jag har luftat alla element). Det verkar vara sämre flöde på en krets här nere, värmen går först in till köket, vidare till hallen och sen till tvättstugan och tillbaks till centralen. Värmen på kökselementet är sådär sen när det kommer till hallen är det kallt och lika i tvättstugan. Den andra kretsen som går in till toaletten, vardagsrummet, sovrummet, förrådet och tillbaks till centralen på entréplanet är lite varmare och man märker att alla dom får sin del av värmen. Denna krets är också ihopkopplat med kretsen som går till övervåningen. Jag har testat att ställa cirkulationspumpen på max men det blir ingen skillnad. Jag har även ställt in värmen så som mina grannar har som har exakt lika värmesystem eftersom alla hus ser lika ut. Men jag får inte till det. Någon som förstår vad jag skrivit och vet vad som är fel får gärna skriva