8 213 läst ·
26 svar
8k läst
26 svar
Värmekurva problem | Bosch Compress 7000 LVVP
Jag undrar om det finns någon som har kvalificerade gissningar/vet vad problemet skulle kunna vara?Bäckarännan skrev:
Skulle installation av innehavare kunna hjälpa?
40 C ut är som att det ska vara ca noll ute om det är element, lite lägre med golvvärme. Nu har jag ingen manual, men en del VP går det att justera utegivaren i datan med + eller - , så det stämmer med ute. Sen får du höja kurvan lite krafigt. Blir då att i displayen kommer att visa en högre temp, med att vrida på ratten och trycka på, lika som enter på en dator, bekräfta ändring.Bäckarännan skrev:
utegivarenBäckarännan skrev:
Att byta utegivaren är väl en bra grejj att göra om den är trasigBäckarännan skrev:
Tack för svar! Jag hade en inställd rumstemp på 21,5 grader, men som jag maxade till 30 grader för att kompensera den felande utegivaren. Det verkar dock inte göra någon skillnad, så kanske det är något fel?J jonaserik skrev:40 C ut är som att det ska vara ca noll ute om det är element, lite lägre med golvvärme. Nu har jag ingen manual, men en del VP går det att justera utegivaren i datan med + eller - , så det stämmer med ute. Sen får du höja kurvan lite krafigt. Blir då att i displayen kommer att visa en högre temp, med att vrida på ratten och trycka på, lika som enter på en dator, bekräfta ändring.
Du har manualen och i den finns en graf som visar kurvan på utgående temp. den ska ställas upp. Det med att bara kunna ställa till 30 C stämmer inte riktigt, den inställningen är nog bara en finjustering.Bäckarännan skrev:
Jag hittar ingen sådan kurva varken i manual eller i kontrollpanelen. Manualen: https://backend.omnishare.net/gfx/F...mpress7000iAW-7400iAW_AWM-S_Design.pdf#page19J jonaserik skrev:
På sidan 4 finns en graf och VP ska kunna ge upp mot 60 C vid noll ute enligt den. Lite klurig att ställa in en kurva verkar det som. Många inställningar, du får läsa ordagrantBäckarännan skrev:
Tack! Jag hittade, och skruvade upp den till 60 (Max). Dock verkar inte heller det hjälpa, framledningen ligger fortsatt på mellan 20-23 grader. Jag byter utegivare och hoppas det hjälper! Tusen tack för engagemang och hjälp.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med långsam återfyllning i toaletten.
Badrum -
Brunn problem
Vatten & Avlopp -
Nybygge med stegljudsproblem - vad gäller?
Bostadsrätt -
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Montera handdusch till tvättblandare – problem med gängor och passform
Badrum