Nibes grundrekommendation för golvvärme på betong på västkusten är kurva 5 (8 med träbjälklag) och -1 i förskjutning. Blir det för kallt för er med det?H Hagman97 skrev:
Radiatorerna skall ha öppna termostater på övervåningen.
Man måste ju också ser till att den värme värmepump producerar kommer upp på värmesystemet. Har det klarat sig på kurva 7 förut så är det ju något annat som har ändrat sig. Man ska köra på så låg kurva som möjligt utan att frysa då får man bäst driftekonomi.
Det är golvvärmen du ska skruva upp, och det är bergis nåt annat ställe än du håller på och skruvar på nu. Har du inte en shuntgrupp till golvvärmen med en separat reglering?
Klicka här för att svara
