hus från 2008 (nyinflyttad) som är ansluten till fjärrvärme.

När jag reglerar värmen på termostat i huset för den vattenburna golvvärmen samt för radiatorerna på våning 2 blir värmen hyfsat jämt fördelat på alla ställen förutom badrummet på entreplan. Renoverade det precis och satte in elvärme för extra konfort men den har kört 2 h totalt på 2 månader då jag ställde in den på 25 grader men vattenvärmen i golvet ligger konstant mellan 26-32 grader nu när det börjar bli lite kallare och men inkopplade Ngenic börjar skicka på värme för att nå 22 grader i huset i snitt. (Använder alltså ej elslingan)

Övriga golv känns som sagt jämna vid justering men badrummet är konstant väldigt varmt. För att kompensera får jag reglera ner övriga rum tilö runt 20 grader för att vadrummet ska hamna på dräglig temp.

Bifogar bild på fjärrvärmeterminalen. Ser ut som badrummet (3an) ej har någon aktiv termostat som reglerar ?

Tips någon?

• Fjärrvärmeterminal med rör, kopplingar och märkningar synlig. Kallvattenledning, nummermärkta ventiler och termometrar ses i bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det för varmt, så får du skruva ner hatten ca halvt varv på badet, då får det lite mindre flöde och svalnar ner. Det är normalt att inte ha ställdon på bad, då finns en grundvärme i badet och hela paket för GV har ett flöde som gör att det alltid finns värme fram till det övriga. Fungerar som en baypass.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.