Hej
Jag ska renovera mitt badrum. Idag finns där ett element mot en vägg som skall rivas. Jag tänker att vi ska ha golvvärme istället för element.
Någon som vet om man kan kan sätta vattenburen golvvärme eller vattenburen handdukstork och använda rördragningen från fjärrvärmen?

Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 skrev:
Hej
Jag ska renovera mitt badrum. Idag finns där ett element mot en vägg som skall rivas. Jag tänker att vi ska ha golvvärme istället för element.
Någon som vet om man kan kan sätta vattenburen golvvärme eller vattenburen handdukstork och använda rördragningen från fjärrvärmen?
Det går, men då kommer golven och handdukstorken vara kalla då elementen är det. Det finns handukstorkar som även har elbackup på varma delen av året. Samma sak går att göra med golven. D.v.s att man även installerar en elslinga som värmer på sommarhalvåret. Vad har ni för grund?

T Tompafix skrev:
Det går, men då kommer golven och handdukstorken vara kalla då elementen är det. Det finns handukstorkar som även har elbackup på varma delen av året. Samma sak går att göra med golven. D.v.s att man även installerar en elslinga som värmer på sommarhalvåret. Vad har ni för grund?
Okej
Tack för svar
det är träbjälklag då det är källare under

Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 skrev:
Okej
Tack för svar
det är träbjälklag då det är källare under
Ja då blir golven inte jättakalla på sommern ivf och det borde inte bli några problem med funktvandring som med platta med mark.
Så en handdukstork med elbackup kanske skulle räcka.

• Gilla
Johannes Karlsson 1985
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.