1q1q1q1q 1q1q1q1q skrev:
Tack. Ja och den borde rimligen inte värmealstra mer än att den hade kunnat sitta i en lampskärm? Sett till brandfara osv?
Får en fråga vad ni förvarar i förrådet?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Får en fråga vad ni förvarar i förrådet?
Det är ett matförråd. Så dryck är det som jag inte vill ska frysa.
 
Riskabelt att chansa på att en glödlampa håller det på plus i smällkalla vintern….
 
tommib
Dra om elen, sätt en frostvakt. Det är lite mer jobb men det är absolut rätt väg att gå. Då får du också en termostat som reglerar effekten och slipper vara där och kolla att det inte blir för varmt.
 
  • Gilla
harka och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Riskabelt att chansa på att en glödlampa håller det på plus i smällkalla vintern….
Jo. Men fått till mig att det har räckt hittills. Boden har funnits i minst 80 år. Saken är den att innerväggen i boden är vägg i vägg med uppvärmd boendeyta. Vet inte hur tjock den väggen är men rimligen är det inte minusgrader på väggen åtminstone.
 
1q1q1q1q 1q1q1q1q skrev:
Jo. Men fått till mig att det har räckt hittills. Boden har funnits i minst 80 år. Saken är den att innerväggen i boden är vägg i vägg med uppvärmd boendeyta. Vet inte hur tjock den väggen är men rimligen är det inte minusgrader på väggen åtminstone.
Hade säljarna också flaskor mm där som ni har?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hade säljarna också flaskor mm där som ni har?
Ja den är avsedd för mat. Hon var en äldre dam så troligen mer burkar med äppelmos och dylikt.
 
1q1q1q1q 1q1q1q1q skrev:
Ja den är avsedd för mat. Hon var en äldre dam så troligen mer burkar med äppelmos och dylikt.
Jag skulle inte inte på det, vore synd att chansa och få en slusch i vinter :(
 
  • Gilla
1q1q1q1q
  • Laddar…
Säljaren intygade att en lampa av okänd modell som du nu inte kan hitta, räcker.
Säljaren hade troligen äppelmos och dyligt.

Du märker inte att den här utfästelsen är lite vag?

Jag skulle inte ens satsa mitt äppelmos på en sådan "garanti".
Installera en frostvakt eller förvara vätskor inomhus skulle vara mitt råd.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Säljaren intygade att en lampa av okänd modell som du nu inte kan hitta, räcker.
Säljaren hade troligen äppelmos och dyligt.

Du märker inte att den här utfästelsen är lite vag?

Jag skulle inte ens satsa mitt äppelmos på en sådan "garanti".
Installera en frostvakt eller förvara vätskor inomhus skulle vara mitt råd.
Jag kände personen väl men absolut.
 
1q1q1q1q 1q1q1q1q skrev:
Jag kände personen väl men absolut.
Det finns ju en till lösning!
Köp en temperatursensor, övervaka temperaturen under vintern, om temperaturen inte går under 5 grader så vet du till nästa år.
 
  • Gilla
1q1q1q1q
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Dra om elen, sätt en frostvakt. Det är lite mer jobb men det är absolut rätt väg att gå. Då får du också en termostat som reglerar effekten och slipper vara där och kolla att det inte blir för varmt.
Skulle också sätta en frostvakt, eller ett litet el-element med termostaten på låg temp.
 
  • Gilla
1q1q1q1q
  • Laddar…
1q1q1q1q 1q1q1q1q skrev:
Jag kände personen väl men absolut.
Jag tycker det är en udda lösning från början. Skafferiet har man inomhus.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.