11 849 läst ·
4 svar
12k läst
4 svar
Värmebaronen Star HJÄLP!!!
Hjälp!
Jag Håller på att koppla ihop min panna (värmebaronen star) med min pelletsbrännare (viking bio). Dess värre så fungerar inte styrfunktionen från pannan. När jag kopplar in styrström till pelletsbrännaren så ger den en felkod (alla lampor blinkar)
Jag har anslutit styrsignalen till fas istället och då fungerar brännaren klanderfritt men jag vill ju självklart ha igång styrfunktionen. (mellan el och pellets)
Jag vet att Värmebaronen har en jättebra support men jag har tyvärr inte möjlighet att nyttja den då mitt jobb är väldigt strikt. Därför ber jag nu er om råd och hjälp! Vad gör jag för fel och hur löser jag problemet.
Jag Håller på att koppla ihop min panna (värmebaronen star) med min pelletsbrännare (viking bio). Dess värre så fungerar inte styrfunktionen från pannan. När jag kopplar in styrström till pelletsbrännaren så ger den en felkod (alla lampor blinkar)
Jag har anslutit styrsignalen till fas istället och då fungerar brännaren klanderfritt men jag vill ju självklart ha igång styrfunktionen. (mellan el och pellets)
Jag vet att Värmebaronen har en jättebra support men jag har tyvärr inte möjlighet att nyttja den då mitt jobb är väldigt strikt. Därför ber jag nu er om råd och hjälp! Vad gör jag för fel och hur löser jag problemet.
Om du kollar i anslutningsdonet, alltså den 7poliga kontakten mellan brännare och panna, så står det märkt vilken som är B4. Kollade precis, men jag kunde inte hitta nåt elschema till din panna, har endast till brännaren
Oj hittade visst en äldre manual som ligger på nätet. Där finns schema för inkoppling till Star med. Kolla denna länken och titta under elinstallation
http://www.pelletsshopen.com/pub_docs/files/Värmebaronen/THL_VIKING_BIO_017_utg_2.pdf
http://www.pelletsshopen.com/pub_docs/files/Värmebaronen/THL_VIKING_BIO_017_utg_2.pdf
Klicka här för att svara