761 läst ·
6 svar
761 läst
6 svar
Värme till tillbyggnad
Hej
Jag skall göra en tillbyggnad likt en klassisk punschveranda, krypgrund, isolerat och med 3-glas fönster, storlek ca 16kvm.
Denna ligger i anslutning till köket och så långt ifrån pannrummet man kan tänka sig (10-15m).
Tänkte lägga ner vattenburen golvvärme men funderar på hur avancerat det blir att koppla in detta till bergvärmen med radiatorer i hela huset.
Kan man knycka varmvatten från ledningar till befintligt element (som ev tas bort ) i köket och skicka på mer fart med en extra cirkulationspump eller räcker inte det någonstans.
//Tommy
Jag skall göra en tillbyggnad likt en klassisk punschveranda, krypgrund, isolerat och med 3-glas fönster, storlek ca 16kvm.
Denna ligger i anslutning till köket och så långt ifrån pannrummet man kan tänka sig (10-15m).
Tänkte lägga ner vattenburen golvvärme men funderar på hur avancerat det blir att koppla in detta till bergvärmen med radiatorer i hela huset.
Kan man knycka varmvatten från ledningar till befintligt element (som ev tas bort ) i köket och skicka på mer fart med en extra cirkulationspump eller räcker inte det någonstans.
//Tommy
Jag skulle säga att antingen så nu bygger du ut befintlig radiatorkrets med en ny radiator i utbygget, behöver troligen inte ändra något annat....S Stins skrev:Hej
//Tommy
Alternativet är en ny shuntgrupp för golvvärmen men det känns ju lite overkill för 16 kvm...
Ok alltså välja bort golvvärmen?
Tänkte det va gött att bli av med en radiator från rummet.
Tänkte det va gött att bli av med en radiator från rummet.
P PurreP skrev:
Klicka här för att svara